x تبلیغات
معرفی نرم افزار های سازمانی

آیا ذکر معدل در رزومه برای اپلای و مهاجرت کاری به آلمان ضروری است؟

 برای نوشتن رزومه خوب برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی، لازم است که برای هر دوره تحصیلی و هر مقطعی که به پایان رسانده اید، معدل یا همان GPA آن مقطع تحصیلی را در هنگام نوشتن رزومه ذکر کنید.

البته اگر توانستید معدل خود را معادل سیستم نمره دهی در کشور آلمان بنویسید. نحوه معدل دهی و نمره دهی در آلمان از 1 تا 4 است. به این صورت که 1 معادل نمره عالی و 4 معادل بدترین نمره ممکن است. انجام این کار، درک رزومه و بررسی سوابق تحصیلی رزومه برای مهاجرت شما را برای کارفرمای آلمانی راحت تر می کند.

 

سوابق شغلی و توصیه نامه ها

در صورتی که قصد نوشتن رزومه برای کاریابی در آلمان یا حتی سفارش رزومه را دارید، باید مرتبط ترین و مهم ترین سوابق شغلی خود را در رزومه بنویسید. رزومه شما تاریخچه زندگی شما نیست، بلکه یک برگه خلاصه برای ارایه اطلاعات شغلی و مهارت ها و توانایی شما به کارفرما است. پس نیازی نیست تمامی سوابق شغلی خود را دررزومه بنویسید، چرا که تعداد برگه های رزومه شما برای اپلای و کاریابی و استخدام محدود است و نباید بیش از 2 صفحه شود.

نکته مهمی که در رزومه خوب برای اپلای و نوشتن آن اهمیت دارد، نوشتن سوابق شغلی بدون فواصل خالی بین آن ها است. به هیچ وجه زمان های بیکاری خود را در رزومه نشان ندهید، حتماً زمان ها و فواصل خالی بین شغل های خود را با کارهای داوطلبانه، دوره های آموزشی و گواهینامه های آموزشی پر کنید. چرا که برای کارفرما آلمانی رزومه ی بدون زمان خالی و وقفه در بین شغل ها جذاب تر است. در ضمن اگر نمی توانید روشی برای ارتباط شغل های قبلی خود با کار درخواستی در آلمان برقرار کنید، بهتر است بر روی دوره ها و گواهینامه های خود تمرکز کنید و همین طور تحصیلات خود را برجسته تر نشان دهید.

در ضمن برای توصیه نامه ها و رضایت نامه ها اصلا رایج نیست که برای ارسال رزومه و مدارک خود برای کاریابی و استخدام در آلمان، اطلاعات تماس و شماره تماس کارفرمای قبلی را به استخدام کننده و شرکت آلمانی بدهید. در واقع نامه رضایت و توصیه نامه، نامه ای است که شرکت به کارمندان خود در زمان پایان همکاری می دهد. البته صرفا رضایت نامه و توصیه نامه مربوط به کارمندان نمی شود.

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


اگر شما یک کارآفرین هستید و به صورت مستقل مشغول به کار هستید و می خواهید سفارش رزومه برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی بدهید، توصیه نامه های شما باید از سمت مشتریان و حتی تامین کنندگان و در کل افرادی که شما با آن ها در ارتباط هستید باشد. به شدت به بخش توصیه نامه ها و رضایت نامه (References) توجه کرده و در رزومه خود به آن اهمیت دهید. چرا که این رضایت نامه و توصیه نامه برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی به شدت اثر گذار بوده و باعث اعتبار بخشی به رزومه خوب شما برای اپلای می شود.

در ضمن یک کارفرما و استخدام کننده ی آلمانی با بررسی این رضایت نامه و نظرات کارفرمایان، مشتریان، تامین کنندگان می تواند درک کند که شما در محیط های کاری قبلی چه طور فردی بوده اید و این که فردی که می خواهد به شرکت آلمانی او وارد شود در محیط کار و در آینده کاری خود چه طور خواهد بود. پس اگر قصد سفارش نوشتن رزومه دارید، حتما همزمان با آن توصیه نامه و رضایت نامه های خود را از شرکت های قبلی و سازمان هایی که با آن ها به هر نحوی همکاری داشته اید جمع آوری کنید و آن ها را در نوشتن رزومه خوب برای اپلای بیاورید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d8%b5/

مدل های مختلف رزومه

 

رزومه کاری و تجاری

 

رزومه بر اساس تایم لاین سوابق شغلی

در این نوع رزومه کاری، تمرکز شما باید بر روی سابقه کاری تان باشد و به ترتیب از جدیدترین کار ، شروع به نوشتن کنید. این رزومه برای دانشجویان و کسانی که تازه کار هستند مناسب نیست.

استفاده از نرم افزار فکس برای ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


رزومه فن محور

رزومه فن محور در واقع یک رزومه دانشجویی است. اگر هم شاخه کاری خود را تغییر داده اید و در کار جدیدتان سابقه چندانی ندارید می توانید از رزومه کاری فن محور استفاده کنید. تمرکز این رزومه به جای مسیر شغلی گذشته تان، بر روی فن و مهارت شما است.

 

رزومه مرکب

اگر تعداد مهارت های کاری که دارید کم است و قبلاً هم در چند شرکت کارکرده اید، اما تعدادشان زیاد نیست، می توانید این ها را با هم ترکیب کنید و رزومه ای بسازید که هم فن محور است و هم زندگی شغلی کوتاه شما را به ترتیب از جدیدترین به قدیمی ترین شغل را برای کارفرما به تصویر بکشید.

 

رزومه علمی و دانشگاهی

 

دریافت فاند تحصیلی و گرفتن پذیرش آموزشی

اگر می خواهید به دانشگاه های خارج ایران بروید و در آنجا ادامه تحصیل بدهید، خب نیاز به معرفی کامل خودتان دارید. اما برعکس رزومه کاری خیلی سطحی است و شما در آن خیلی کلی صحبت می کنید، اینجا باید خیلی جزیی و دقیق درباره زندگی و گذشته علمی خود صحبت کنید. باید درباره نمرات دروس، پروژه های هر ترم، تحقیق ها و تمامی کارهای خود در دانشگاه خیلی دقیق و با جزییات کامل صحبت کنید.

 

استخدام شدن در شغل های مربوط به دانشگاه

اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید، یا به عنوان یک پژوهشگر استخدام شوید، باید به فکر تهیه رزومه ای از جنس رزومه تحصیلی یا همان سی وی باشید و در این موارد، رزومه کاری معمولی به درد شما نخواهد خورد.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%b3%db%8c-%d9%88%db%8c-cv-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%ad%d8%b1%d9%81/

رزومه یا سی وی (CV) چیست؟ چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم؟

 

رزومه و نقش آن در استخدام

ایجاد رزومه، اولین پله برای رسیدن به موقعیت کاری مورد علاقه تان است. در بازار رقابتی استخدام قبل از هر چیزی رزومه کاری شما می تواند برگ برنده تان برای استخدام است. پس رزومه کاری تان را باید طوری آماده کنید که کارفرما بپذیرد شما بهترین فرد برای آن جایگاه شغلی هستید. در ضمن کارفرما دنبال یک بهانه برای حذف رزومه شما است. چون حجم رزومه های کارجویان بالا و فرصت او خیلی محدود است.

اگر به دنبال رزومه کاری هستید که شما را مستقیم به اتاق مصاحبه شرکت ببرد، گام به گام با این مقاله پیش بیایید تا بیاموزید که رزومه چیست؟ چگونه باید رزومه حرفه ای بنویسیم؟ و اینکه چه کارهایی نظر کارفرما را منفی کرده و باعث حذف رزومه می شود؟

 

استفاده از نرم افزار فکس برای ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


 

تعریف رزومه یا سی وی (CV) چیست؟

خب مشخص است که رزومه و cv چه چیزی هستند؛ چه نیازی به نوشتن مقاله بود! اما برخلاف تصور خیلی از افراد و برخی سایت های فارسی، تعریف و کاربرد رزومه با cv کاملاً متفاوت است. متاسفانه در سایت های فارسی یا کلی گویی انجام گرفته یا به غلط مطالبی را به عنوان رزومه یا سی وی به مخاطبان ارایه داده اند.

 

تعریف صحیح رزومه

رزومه (resume) یا همان خلاصه ای از زندگی شغلی شما است که قرار است در کمتر از 6 ثانیه به بهترین شکل شما را به کارفرما و مدیران شرکت ها معرفی کند و برای شما از آن ها وقت مصاحبه کاری و فرصت ارائه توانمندی های تان را بگیرد.

 

تعریف نادرست رزومه

به عنوان مثال در یک سایت نوشته شده است که «در برخی کشور های اروپایی و آسیایی به رزومه عنوان سی وی CV که مخففی از عبارت Curriculum Vitae است نیز اطلاق می گردد.» که این مسئله کاملاً اشتباه است.


منبع

وظایف حسابداری مدیریتی چیست:

 فردی که حسابداری مدیریتی خوانده آماده ورود به دنیای کسب و کار است و توانایی های زیر را دارا است:

 

مدیریت پروژه:

یکی از وظایف حسابدارن مدیریتی به ثمر رساندن پروژه ها با سرمایه های سنگین و هنگفت است. ارائه کالا و خدمات در مقیاس وسیع نیز از وظایف دیگر این گروه به شمار می­رود. یک حسابدار مدیریتی باید پروژه های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا میزان سود آوری و بازدهی را بسنجد و بودجه بندی لازم و زمان تحویل پروژه را بررسی کرده و به اطلاع مدیران و صاحبان منافع برساند. این کار بخش مهمی از مدیریت پروژه است که بر عهده حسابداران مدیریتی است.

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس اینترنتی رایگان و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


مدیریت هزینه:

حسابداران مدیریتی باید هزینه های مختلفی که سازمان یا شرکت با آن درگیر هستند را محاسبه و بررسی کند. این هزینه های شامل هزینه های ثابت، مانند خرید تجهیزات، هزینه عملیات برای فعالیت های روزانه، محاسبه هزینه های متغیر مانند موجودی کالا، هزینه هایی مانند اجاره بها و هزینه های سربار و … را ارزیابی کرده و به مدیران گزارش دهد.

 

پیش بینی درآمد و فروش:

قبل از انجام هر کاری در شرکت، حسابدارن مدیریتی موظف هستند پس از محاسبه هزینه ها درآمد خالص شرکت و فروش را پیش بینی کرده و به عنوان گزارش، به مدیران اطلاع دهند.

 

مدیریت جریان نقدی:

یکی از مسائل مهم در هر شرکتی، جریان ورود و خروچ پول نقد به داخل شرکت است. اهمیت این مسئله از آن­جا معلوم می­شود که هر شغلی برای تامین بودجه به صورت های مالی مختلفی نیاز دارد بررسی میزان وورد و خروج پول به شرکت به عهده این افراد است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

فواید حسابداری مدیریت:

 حسابداران مدیریتی با جمع آوری اطلاعات، ریسک پروژه های مختلف که در آینده شرکت مایل به انجام آنها است را مورد ارزیابی و بررسی قرار می­دهند. ارزیابی و مدیریت ریسک باعث می شود که مدیران توانایی تصمیم گیری صحیح در جهت تحقق اهداف شرکت را داشته باشند.

حوزه دیگر فعالیت حسابداری مدیریت عملکرد است. به این معنا که حسابداران مدیریت، نقش پر رنگ و مهمی در مدیریت مشاغل مختلف و تصمیم گیری های آنها دارند. مدیران حسابداری با مدیریت راهبردی، برنامه هایی برای مدیران ارائه می دهند که به بهتر شدن فعالیت شرکت ها منجر می­شود. این افراد در تصمیمات مهم سازمانی نقش تعیین کننده دارند و با دانش و مهارتی که دارند می توانند کسب و کار جدیدی راه بیندازند و کار افرین باشند.

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس انلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


وظایف حسابداری مدیریتی چیست:

فردی که حسابداری مدیریتی خوانده آماده ورود به دنیای کسب و کار است و توانایی های زیر را دارا است:

 

مدیریت پروژه:

یکی از وظایف حسابدارن مدیریتی به ثمر رساندن پروژه ها با سرمایه های سنگین و هنگفت است. ارائه کالا و خدمات در مقیاس وسیع نیز از وظایف دیگر این گروه به شمار می­رود. یک حسابدار مدیریتی باید پروژه های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا میزان سود آوری و بازدهی را بسنجد و بودجه بندی لازم و زمان تحویل پروژه را بررسی کرده و به اطلاع مدیران و صاحبان منافع برساند. این کار بخش مهمی از مدیریت پروژه است که بر عهده حسابداران مدیریتی است.

 

مدیریت هزینه:

حسابداران مدیریتی باید هزینه های مختلفی که سازمان یا شرکت با آن درگیر هستند را محاسبه و بررسی کند. این هزینه های شامل هزینه های ثابت، مانند خرید تجهیزات، هزینه عملیات برای فعالیت های روزانه، محاسبه هزینه های متغیر مانند موجودی کالا، هزینه هایی مانند اجاره بها و هزینه های سربار و … را ارزیابی کرده و به مدیران گزارش دهد.

 

پیش بینی درآمد و فروش:

قبل از انجام هر کاری در شرکت، حسابدارن مدیریتی موظف هستند پس از محاسبه هزینه ها درآمد خالص شرکت و فروش را پیش بینی کرده و به عنوان گزارش، به مدیران اطلاع دهند.


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

توصیه هایی برای کاربران سایت رزومه ساز

 قبل از این که یک نمونه واقعی رزومه خوب را با هم بررسی کنیم، سوالاتی را از شما می خواهیم بپرسیم:

  • آیا نام کامل، شماره همراه، ایمیل خود را در قسمت بالایی رزومه وارد کرده اید؟
  • آیا مدیر آن شرکت در کمتر از 10 ثانیه می تواند بخش های اصلی رزومه تان را بخواند و به خوبی آن ها را بفهمد؟
  • آیا برای هر موقعیت شغلی خاص رزومه خود را ویرایش کرده اید و آیا آن دسته ازمهارت هایی که برای آن شرکت مهم است را در رزومه نوشته اید؟
  • آیا اطلاعات هر بخش را به ترتیب اهمیت و ارزش آن ها نوشته اید؟
  • آیا به آن چه در رزومه نوشته اید ایمان دارید یا در مورد خود بیش از حد اغراق کرده اید؟
  • آیا رزومه را بازخوانی و غلط های املایی را اصلاح کرده اید؟

همیشه قبل از این رزومه تان را برای یک شرکت ارسال کنید، این سوالات را از خود بپرسید.

 

بایدها و نبایدهای رزومه نویسی

 

 بایدها

  • توصیف خلاصه را با مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات رزومه پرکنید. (هیچ ایرادی ندارد که مهم ترین اطلاعات رزومه را در این بخش تکرار کنید)
  • تمرکز خود را بر روی دستاوردهای شغلی، مهارت ها و سوابق ویژه ی خود بگذارید و آن ها را بهتر از بقیه اطلاعات ارائه دهید.
  • زیاده گویی نکنید. هر چه خلاصه تر و مفید تر صحبت کنید بهتر است. اگر سابقه ی شغلی تان کم تر از 5 سال است رزومه شما نباید بیش از یک صفحه شود.
  • برای هر فرصت شغلی نمونه رزومه خود را تغییر دهید و آن رزومه شرکتی را مخصوص همان شرکت و آن شغل به روز رسانی و ویرایش کنید.

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،   نرم افزار دبیرخانه و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


✘ نبایدها

  • فارغ از شرایط هر شرکت و هر فرصت شغلی یک رزومه مشابه برای همه ارسال کنیم.
  • در رزومه درباره حقوق و دستمزد صحبت کنیم.
  • از کلمات اختصاری و مخفف حوزه کاری خود استفاده کنیم.
  • نوشتن کارهای روزمره خود در شرکت های قبلی. مثل: گرفتن کپی اسناد حسابداری و حضور درجلسات هفتگی بخش حسابداری!
  • استفاده زیاد از کلمه ضمیر اول شخص «من»

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ae%d8%b7%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/

وظایف حسابدار خزانه چیست؟

این حسابداران با توجه به نیاز شرکت و دیدگاه مدیر، وظیفه نگهداری وکنترل حساب های بانکی، صدور ودریافت اسناد پرداختنی و دریافتنی، نگهداری تنخواه گردان، رفع مغایرت های بانکی، نگهداری و بایگانی اسناد مالی، پیگیری ضمانت نامه های بانکی وثبت اسناد حسابداری را دارند.

 

اصطلاحات خزانه داری چیست؟

در حسابداری خزانه داری، واگذار به غیر به معنای واگذاری اسناد دریافتنی به شخص دیگر، واگذار به بانک به معنای تحویل برگ چک به بانک و واریز مبلغ، واخواست به معنای پس گرفتن سند از بانک و یا غیر، استرداد به معنای عودت سند به صادر کننده و یا پرداخت کننده و برگشت به معنای عدم وصول چک به دلیل کسری موجودی، کسری امضاء و یا مخدوش بودن سند می باشد.

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


حسابدار خزانه اسناد را به چه صورت باید نگه داری کند؟

حسابدار خزانه باید اسناد، ضمانت نامه ها، چکهای دریافتی، کلیه اسناد مالی را طبقه بندی کند و از چک های برگشت تا زمان استرداد نگه داری کند. علاوه بر نرم افزار حسابداری از دفتر چک و دفتر صندوق استفاده کند و در نهایت از نرم افزار بک آپ داشته باشد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ae%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

از هر درخت چند برگ کاغذ تولید میشود؟

 رکز ConservaTree برای آگاه‌سازی مردم از خطرات بوجود آمده برای محیط زیست که ناشی از قطع درختان برای تولید کاغذ است؛ تحقیقی را انجام داده است. طی این بررسی به جهت استانداردسازی معیارها یک گروه هزارتایی از درختان انتخاب گردید و اندازه استاندارد برای یک درخت، ارتفاعی معادل ۱۲٫۲ متر و قطر بین ۱٫۸ تا ۲٫۴ متر درنظر گرفته شد.

باتوجه به اینکه بخش زیادی از بدنه درخت را آب تشکیل می‌دهد از چهار تن چوب می‌توان یک تن کاغذ تولید کرد. طبق استانداردهای مذکور، از ۲۴ درخت ، ۴ تن چوب بدست می‌آید. بطور میانگین هر درخت می‌تواند ۱۶٫۶۷ بند کاغذ با اندازه A4 تولید کند که معادل ۸۳۳۳ برگه کاغذ خواهد شد.

بر این اساس، اگر قرار باشه یک ماهنامه با تیراژ بالا به چاپ برسد باید برای هر شماره آن ۱۵ درخت را قطع کرد. یا برای ۴۵ میلیون تعرفه رای ، ۳۰۰ تن کاغذ نیاز خواهیم داشت که باید حدود ۷۲۰۰ اصله درخت با مشخصات بالا را قطع کنیم تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

نیاز کاغذ در کشور ما سالانه حدود ۳۷۰ هزار تن است که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در داخل از کشور تولید میشود و ۲۷۰ هزار تن آن توسط واردات تامین میگردد.

 

طرح دولت الکترونیک جهت صرفه‌جویی در کاغذ

سازمانها و نهادهای دولتی بدلیل نامه نگاری های بسیار و کاغذبازی های متعدد همواره یکی از پرمصرف ترین حوزه های مصرف کاغذ بشمار میروند. اما دولت طی سالهای اخیر با طرح دولت الکترونیک راهی برای نجات درختان پیدا کرده است. خودکارسازی گردش مکاتبات در سازمانها ، از تبدیل حجم عظیمی از کاغذ به زباله جلوگیری کرده است. اتوماسیون اداری یکی از پرکاربردترین سیستم های اطلاعاتی در سازمانهای دولتی ایران است که بوروکراسی اداری را بسیار کاهش داده است.

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس اینترنتی و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


افزایش خدمات الکترونیکی در سازمانهای دولتی علاوه بر کاهش استفاده از کاغذ و حفظ محیط زیست موجب افزایش رضایت ارباب رجوع ، سهولت در انجام امور اداری ، افزایش راندمان کاری و صرفه‌جویی در زمان میشود.

 

موانع اجرای طرح دولت الکترونیک در ۱۰ سال اخیر چه بوده است؟

دلیل عمده عدم اجرایی بودن این طرح نبود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم است. البته اجرایی نشدن طرحهای مکمل با طرح دولت الکترونیک نیز سبب تاخیر اجرای آن گشته است. طرحهایی مانند امضای دیجیتال ، قوانین کپی رایت و اختصاص بودجه برای پروژه های فناوری اطلاعات. از مهمترین عواملی که سبب تحقق طرح دولت الکترونیک خواهد شد تعامل و یکپارچه سازی تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی خواهد بود. بهتر است جهت نزدیک شدن هرچه بیشتر به دولت الکترونیک تمامی سازمانهای دولتی و خصوصی تلاش کرده و به سمت پیاده‌سازی مکاتبات الکترونیکی و افزایش ارتباطات برون سازمانی پیش روند.


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9/

طرح دولت الکترونیک جهت صرفه‌جویی در کاغذ

 سازمانها و نهادهای دولتی بدلیل نامه نگاری های بسیار و کاغذبازی های متعدد همواره یکی از پرمصرف ترین حوزه های مصرف کاغذ بشمار میروند. اما دولت طی سالهای اخیر با طرح دولت الکترونیک راهی برای نجات درختان پیدا کرده است. خودکارسازی گردش مکاتبات در سازمانها ، از تبدیل حجم عظیمی از کاغذ به زباله جلوگیری کرده است. اتوماسیون اداری یکی از پرکاربردترین سیستم های اطلاعاتی در سازمانهای دولتی ایران است که بوروکراسی اداری را بسیار کاهش داده است.

افزایش خدمات الکترونیکی در سازمانهای دولتی علاوه بر کاهش استفاده از کاغذ و حفظ محیط زیست موجب افزایش رضایت ارباب رجوع ، سهولت در انجام امور اداری ، افزایش راندمان کاری و صرفه‌جویی در زمان میشود.

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار فکس و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


موانع اجرای طرح دولت الکترونیک در ۱۰ سال اخیر چه بوده است؟

دلیل عمده عدم اجرایی بودن این طرح نبود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم است. البته اجرایی نشدن طرحهای مکمل با طرح دولت الکترونیک نیز سبب تاخیر اجرای آن گشته است. طرحهایی مانند امضای دیجیتال ، قوانین کپی رایت و اختصاص بودجه برای پروژه های فناوری اطلاعات. از مهمترین عواملی که سبب تحقق طرح دولت الکترونیک خواهد شد تعامل و یکپارچه سازی تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی خواهد بود. بهتر است جهت نزدیک شدن هرچه بیشتر به دولت الکترونیک تمامی سازمانهای دولتی و خصوصی تلاش کرده و به سمت پیاده‌سازی مکاتبات الکترونیکی و افزایش ارتباطات برون سازمانی پیش روند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9/

حفظ محیط زیست در سایه دولت الکترونیک


روز درختکاری بهانه‌ای شد تا در قالب مقاله‌ای طرح دولت الکترونیک در کاهش مصرف کاغذ را بررسی کنیم. مطمئنا صف‌های طولانی بانک برای پرداخت قبوض آب ، برق و گاز را بخاطر دارید. اطراف عوارضی‌ها در جاده‌ها که از کاغذ سفید پوشیده شده بود. دفترچه‌های کنکور که با تیراژهای بالا هرساله چاپ میگردید و تنها برای همان سال کاربرد داشت. بلیط‌های اتوبوس که در کسری از ثانیه به زباله تبدیل میشد و بسیاری از موارد مشابه.امروزه بدلیل استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن دنیای پیرامونمان دیگر کمتر شاهد مواردی از این قبیل می‌باشیم.

 استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 


سازمانهای دولتی با پیاده‌سازی روش‌های دیجیتالی به میزان بسیاری در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کرده‌اند. از این میان میتوان به تأسیس و راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت ، دفاتر پلیس +۱۰، تشکیل بانک ملی اطلاعات، توسعه بانکداری الکترونیک ، پرداخت الکترونیکی عوارض و کرایه اتوبوس، ارائه اظهارنامه الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری بانک‌ها به مشتریان اشاره کرد. اما هنوز از مجموع ۱۴۰۰ خدمت شناسایی شده دولت، تنها ۳۵۰ تا ۵۵۰ خدمت بصورت الکترونیکی درآمده است.

با نگاهی گذرا به اطرافمان پی میبریم که هنوز اقدامات بسیاری وجود دارد که میتواند در جهت حفظ محیط زیست انجام گیرد. هر ۴ سال حجم عظیمی از کاغذ جهت انتخابات ریاست جمهوری ، شورای شهر ، مجلس خبرگان و شورای اسلامی و تبلیغات آنها استفاده میشود. فرمهای ثبت نام استفاده شده در اداره‌ها خصوصا بانکها که با یکپارچه‌سازی سازمانها و یک استعلام گیری ساده و استفاده از امضای الکترونیکی حذف خواهد شد. هرساله در نمایشگاه کتاب تراکت ها و تبلیغات عرضه شده بیشتر از کتابهای خریداری شده میباشد! قبوض آب، برق، گاز و تلفن که ماهیانه چاپ و منتشر میگردد و بسیاری دیگر از این دست موارد که حذف آنها سبب صرفه‌جویی در کاغذ می‌شود.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد