قبل از این که یک نمونه واقعی رزومه خوب را با هم بررسی کنیم، سوالاتی را از شما می خواهیم بپرسیم:

  • آیا نام کامل، شماره همراه، ایمیل خود را در قسمت بالایی رزومه وارد کرده اید؟
  • آیا مدیر آن شرکت در کمتر از 10 ثانیه می تواند بخش های اصلی رزومه تان را بخواند و به خوبی آن ها را بفهمد؟
  • آیا برای هر موقعیت شغلی خاص رزومه خود را ویرایش کرده اید و آیا آن دسته ازمهارت هایی که برای آن شرکت مهم است را در رزومه نوشته اید؟
  • آیا اطلاعات هر بخش را به ترتیب اهمیت و ارزش آن ها نوشته اید؟
  • آیا به آن چه در رزومه نوشته اید ایمان دارید یا در مورد خود بیش از حد اغراق کرده اید؟
  • آیا رزومه را بازخوانی و غلط های املایی را اصلاح کرده اید؟

همیشه قبل از این رزومه تان را برای یک شرکت ارسال کنید، این سوالات را از خود بپرسید.

 

بایدها و نبایدهای رزومه نویسی

 

 بایدها

  • توصیف خلاصه را با مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات رزومه پرکنید. (هیچ ایرادی ندارد که مهم ترین اطلاعات رزومه را در این بخش تکرار کنید)
  • تمرکز خود را بر روی دستاوردهای شغلی، مهارت ها و سوابق ویژه ی خود بگذارید و آن ها را بهتر از بقیه اطلاعات ارائه دهید.
  • زیاده گویی نکنید. هر چه خلاصه تر و مفید تر صحبت کنید بهتر است. اگر سابقه ی شغلی تان کم تر از 5 سال است رزومه شما نباید بیش از یک صفحه شود.
  • برای هر فرصت شغلی نمونه رزومه خود را تغییر دهید و آن رزومه شرکتی را مخصوص همان شرکت و آن شغل به روز رسانی و ویرایش کنید.

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،   نرم افزار دبیرخانه و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


✘ نبایدها

  • فارغ از شرایط هر شرکت و هر فرصت شغلی یک رزومه مشابه برای همه ارسال کنیم.
  • در رزومه درباره حقوق و دستمزد صحبت کنیم.
  • از کلمات اختصاری و مخفف حوزه کاری خود استفاده کنیم.
  • نوشتن کارهای روزمره خود در شرکت های قبلی. مثل: گرفتن کپی اسناد حسابداری و حضور درجلسات هفتگی بخش حسابداری!
  • استفاده زیاد از کلمه ضمیر اول شخص «من»

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ae%d8%b7%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/