توصیه هایی برای کاربران سایت رزومه ساز
قبل از این که یک نمونه واقعی رزومه خوب را با هم بررسی کنیم، سوالاتی را از شما می خواهیم بپرسیم:
- آیا نام کامل، شماره همراه، ایمیل خود را در قسمت بالایی رزومه وارد کرده اید؟
- آیا مدیر آن شرکت در کمتر از 10 ثانیه می تواند بخش های اصلی رزومه تان را بخواند و به خوبی آن ها را بفهمد؟
- آیا برای هر موقعیت شغلی خاص رزومه خود را ویرایش کرده اید و آیا آن دسته ازمهارت هایی که برای آن شرکت مهم است را در رزومه نوشته اید؟
- آیا اطلاعات هر بخش را به ترتیب اهمیت و ارزش آن ها نوشته اید؟
- آیا به آن چه در رزومه نوشته اید ایمان دارید یا در مورد خود بیش از حد اغراق کرده اید؟
- آیا رزومه را بازخوانی و غلط های املایی را اصلاح کرده اید؟
همیشه قبل از این رزومه تان را برای یک شرکت ارسال کنید، این سوالات را از خود بپرسید.
بایدها و نبایدهای رزومه نویسی
بایدها
- توصیف خلاصه را با مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات رزومه پرکنید. (هیچ ایرادی ندارد که مهم ترین اطلاعات رزومه را در این بخش تکرار کنید)
- تمرکز خود را بر روی دستاوردهای شغلی، مهارت ها و سوابق ویژه ی خود بگذارید و آن ها را بهتر از بقیه اطلاعات ارائه دهید.
- زیاده گویی نکنید. هر چه خلاصه تر و مفید تر صحبت کنید بهتر است. اگر سابقه ی شغلی تان کم تر از 5 سال است رزومه شما نباید بیش از یک صفحه شود.
- برای هر فرصت شغلی نمونه رزومه خود را تغییر دهید و آن رزومه شرکتی را مخصوص همان شرکت و آن شغل به روز رسانی و ویرایش کنید.
استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.
✘ نبایدها
- فارغ از شرایط هر شرکت و هر فرصت شغلی یک رزومه مشابه برای همه ارسال کنیم.
- در رزومه درباره حقوق و دستمزد صحبت کنیم.
- از کلمات اختصاری و مخفف حوزه کاری خود استفاده کنیم.
- نوشتن کارهای روزمره خود در شرکت های قبلی. مثل: گرفتن کپی اسناد حسابداری و حضور درجلسات هفتگی بخش حسابداری!
- استفاده زیاد از کلمه ضمیر اول شخص «من»
منبع: