رزومه و نقش آن در استخدام

ایجاد رزومه، اولین پله برای رسیدن به موقعیت کاری مورد علاقه تان است. در بازار رقابتی استخدام قبل از هر چیزی رزومه کاری شما می تواند برگ برنده تان برای استخدام است. پس رزومه کاری تان را باید طوری آماده کنید که کارفرما بپذیرد شما بهترین فرد برای آن جایگاه شغلی هستید. در ضمن کارفرما دنبال یک بهانه برای حذف رزومه شما است. چون حجم رزومه های کارجویان بالا و فرصت او خیلی محدود است.

اگر به دنبال رزومه کاری هستید که شما را مستقیم به اتاق مصاحبه شرکت ببرد، گام به گام با این مقاله پیش بیایید تا بیاموزید که رزومه چیست؟ چگونه باید رزومه حرفه ای بنویسیم؟ و اینکه چه کارهایی نظر کارفرما را منفی کرده و باعث حذف رزومه می شود؟

 

استفاده از نرم افزار فکس برای ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


 

تعریف رزومه یا سی وی (CV) چیست؟

خب مشخص است که رزومه و cv چه چیزی هستند؛ چه نیازی به نوشتن مقاله بود! اما برخلاف تصور خیلی از افراد و برخی سایت های فارسی، تعریف و کاربرد رزومه با cv کاملاً متفاوت است. متاسفانه در سایت های فارسی یا کلی گویی انجام گرفته یا به غلط مطالبی را به عنوان رزومه یا سی وی به مخاطبان ارایه داده اند.

 

تعریف صحیح رزومه

رزومه (resume) یا همان خلاصه ای از زندگی شغلی شما است که قرار است در کمتر از 6 ثانیه به بهترین شکل شما را به کارفرما و مدیران شرکت ها معرفی کند و برای شما از آن ها وقت مصاحبه کاری و فرصت ارائه توانمندی های تان را بگیرد.

 

تعریف نادرست رزومه

به عنوان مثال در یک سایت نوشته شده است که «در برخی کشور های اروپایی و آسیایی به رزومه عنوان سی وی CV که مخففی از عبارت Curriculum Vitae است نیز اطلاق می گردد.» که این مسئله کاملاً اشتباه است.


منبع