رزومه کاری و تجاری

 

رزومه بر اساس تایم لاین سوابق شغلی

در این نوع رزومه کاری، تمرکز شما باید بر روی سابقه کاری تان باشد و به ترتیب از جدیدترین کار ، شروع به نوشتن کنید. این رزومه برای دانشجویان و کسانی که تازه کار هستند مناسب نیست.

استفاده از نرم افزار فکس برای ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


رزومه فن محور

رزومه فن محور در واقع یک رزومه دانشجویی است. اگر هم شاخه کاری خود را تغییر داده اید و در کار جدیدتان سابقه چندانی ندارید می توانید از رزومه کاری فن محور استفاده کنید. تمرکز این رزومه به جای مسیر شغلی گذشته تان، بر روی فن و مهارت شما است.

 

رزومه مرکب

اگر تعداد مهارت های کاری که دارید کم است و قبلاً هم در چند شرکت کارکرده اید، اما تعدادشان زیاد نیست، می توانید این ها را با هم ترکیب کنید و رزومه ای بسازید که هم فن محور است و هم زندگی شغلی کوتاه شما را به ترتیب از جدیدترین به قدیمی ترین شغل را برای کارفرما به تصویر بکشید.

 

رزومه علمی و دانشگاهی

 

دریافت فاند تحصیلی و گرفتن پذیرش آموزشی

اگر می خواهید به دانشگاه های خارج ایران بروید و در آنجا ادامه تحصیل بدهید، خب نیاز به معرفی کامل خودتان دارید. اما برعکس رزومه کاری خیلی سطحی است و شما در آن خیلی کلی صحبت می کنید، اینجا باید خیلی جزیی و دقیق درباره زندگی و گذشته علمی خود صحبت کنید. باید درباره نمرات دروس، پروژه های هر ترم، تحقیق ها و تمامی کارهای خود در دانشگاه خیلی دقیق و با جزییات کامل صحبت کنید.

 

استخدام شدن در شغل های مربوط به دانشگاه

اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید، یا به عنوان یک پژوهشگر استخدام شوید، باید به فکر تهیه رزومه ای از جنس رزومه تحصیلی یا همان سی وی باشید و در این موارد، رزومه کاری معمولی به درد شما نخواهد خورد.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%b3%db%8c-%d9%88%db%8c-cv-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%ad%d8%b1%d9%81/