x تبلیغات
معرفی نرم افزار های سازمانی

مدیریت پخش مواد غذایی

 یکی از مباحث مدیریت فروش پخش مویرگی ، مدیریت پخش مواد غذایی میباشد که از گذشته تا کنون یک نگرانی برای جامعه بوده است. شما چگونه بدون اینکه غذا فاسد شود آن را از منبع اصلی (کارخانه) دریافت میکنید و به دست افرادی که به آن نیاز دارند میرسانید ؟

به طور کلی ، فرآیند فروش مویرگی و پخش مواد غذایی ; از شرکت ها ، ارگان ها و برنامه های مختلفی نظیر ؛ جمع آوری غذا از تولید کنندگان ، نگهداری آنها در انبارها و سپس توزیع غذا به کارخانه ها ، سوپرمارکت ها ، رستوران ها و کافه ها و غیره تشکیل شده است.

زیرمجموعه اکثر شبکه های عمومی پخش مواد غذایی ، توزیع خدمات غذایی است. فرایند توزیع خدمات مواد غذایی ، تحویل غذا از تولید کنندگان و کارخانجات به اپراتورهای خدمات غذایی نظیر ؛ فروشگاه ها ، بیمارستان ها ، آشپزها ، رستوران ها وغیره را تسهیل میکند.

برخی سیستم های پخش غذا فقط برای مواد غذایی خاصی مانند غذاهای دریایی ، میوه ها و سبزیجات طراحی شده اند. همچنین ممکن است برخی از این سیستم های توزیع فقط با تولید کننده خاصی همکاری کنند. اکثر توزیع کنندگان مواد غذایی مستقل هستند و همین امر باعث می شود تا تولید کنندگان و کارخانه دارها بتوانند با استخدام یک توزیع کننده که پاسخگوی نیازهای خاص آنها باشد ، زنجیره تأمین را ایجاد کنند.

برخی توزیع کنندگان مواد غذایی ، جهت نگهداری غذا برای مدت زمان کوتاه از انبار استفاده می کنند و برخی دیگر برای انتقال مستقیم غذا به خدمات مواد غذایی ، تنها از ماشین های حاوی یخچال استفاده می کنند. زمانبندی و شیوه انتقال مواد غذایی فقط به نوع مواد غذایی که قرار است توزیع شود بستگی دارد.

استفاده از سیستم اتوماسیون اداری برای مدیریت بهتر امور در سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

انواع شرکت های پخش مواد غذایی

شرکت‌های فروش مویرگی مواد غذایی از نظر ساختار و اندازه باهم متفاوت هستند، ازنظر ساختار به شرکت‌های مستقل و وابسته تقسیم‌بندی می‌شوند ، که پیش تر توضیح دادیم و از نظر اندازه و عملکرد به شرکت های پخش لجستیک ، توزیع مجدد ، توزیع کنندگان تخصصی و توزیع کنندگان گسترده تقسیم میشود.

 

پخش لجستیک

در این روش هیچ گونه انتقال و پخش مواد غذایی صورت نمی گیرد. در عوض ، آنها انبارهایی که مواد غذایی در آنجا نگهداری میشوند را مدیریت میکنند. این نوع سیستم مدیریت پخش مواد غذایی معمولا برای رستوران ها و جاهایی که کار پذیرایی انجام میدهند استفاده میشود.

 

توزیع مجدد

در این روش توزیع مجدد ، کالا ها را مستقیما به اپراتورهای خدمات غذایی نمیفروشند. در عوض آنها مواد غذایی را به طور مستقیم از تولید کننده ها تهیه میکنند و سپس مقداری ازکالاهای خریداری شده را به بخش های کوچکتر پخش کننده غذا ، توزیع می کنند. عموما اینها کوچکتر از مقدار کالای پخش شده به رستوران ها و سرویس های غذایی میباشد.

  استفاده از نرم افزار فروش برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.


توزیع کنندگان تخصصی

توزیع کنندگان تخصصی در واقع به پخش دسته بندی محصولات خاص میپردازد. آنها از هرگونه تجهیزات ویژه ای که دسته بندی تخصصی محصولات به آنها نیاز دارد استفاده می کنند. همچنین ممکن است پخش کنندگان تخصصی فقط با مراکز خاصی مانند بعضی رستوران های مشخص همکاری کنند.

 

توزیع کنندگان گسترده

توزیع کنندگان گسترده ، عمده ترین پخش کننده های این دسته میباشند. آنها معمولا هزاران محصول را با حجم بالا مدیریت می کنند ، در نتیجه برای اکثر فروشگاه های بزرگ و هایپرها استفاده میشوند. مقادیر کالاهایی که پخش می کنند ، برای خریدارانی که حجم بالایی از سفارشات را دارند ، اغلب شامل تخفیف نیز میشود.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%ae%d8%b4-%d9%85%d9%88%db%8c%d8%b1%da%af%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/

ابعاد حکمرانی الکترونیکی

 اصول پایه اشاره شده انعکاس خود را در چهار بعد یا چهار موجودیت اصلی در هر یک از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به شرح زیر می‌یابند:

 

استاندارهای رفتاری

این استانداردها تحت تأثیر شیوه و سبک رهبری و اداره سازمان توسط مدیریت مربوطه، منشور اخلاق حرفه‌ای سازمانی و الزامات رفتاری کارکنان هر سازمان تعیین و تعریف می‌شوند و اساس ارتقاء فرهنگ‌سازمانی را فراهم می‌کنند. لذا توجه به این بعد عملاً بسط و توسعه سازوکارهای دولت الکترونیک را تسریع و از برگشت به شیوه‌های قدیمی و ناکارآمد جلوگیری می‌نماید.

 

ساختارهای سازمانی و فرآیندهای عملیاتی

ساختارها و فرآیندهای جاری بخش دولتی تحت تأثیر موارد ذیل بایستی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند:

  • وضوح و شفافیت کافی در تعریف مسئولیت‌ها و نقش‌های سازمانی و چگونگی تحقق آن‌ها
  • ارتباط شفاف با ذینفعان
  • پاسخگو بودن در چارچوب قوانین و مقررات جاری

 

پایش

نظارت و کنترل تحقق اهداف، میزان اثربخشی و کارایی حاصله، رعایت قوانین و مقررات و خط‌مشی‌های درون‌سازمانی به همراه کنترل تأثیر عوامل مخاطره و ریسک بر تحقق اهداف، ممیزی و کنترل داخلی، مدیریت بودجه و هزینه و آموزش نیروی انسانی در فرآیند انجام کار لازمه حرکت هماهنگ و تصحیح مسیر تحقق اهداف حاکمیت الکترونیکی است.

 

پاسخگویی و گزارش‌دهی برون‌سازمانی

تأمین و ارائه اطلاعات لازم توسط هر یک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت اعمال ممیزی و کنترل برون سازمانی در چارچوب اهداف مرحله‌ای و نهایی فرا سازمانی به منزله گزارش‌دهی برون‌سازمانی است.


منبع: وبلاگ یار

دورکاری چه هرینه‌هایی برای سازمان، در بر دارد؟

 اگر پیش‌نیازهای سازمان برای دورکاری فراهم باشد؛ هزینه‌های دورکاری در حوزه تهیه ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محدود خواهد شد. و طبیعتاً هر چه این زیرساخت‌ها در سازمان توسعه پیدا کرده باشند هزینه کمتری به آن‌ها تحمیل خواهد شد. معمولاً سازمان‌هایی که از سیستم‌های نرم‌افزاری مناسبتری استفاده می‌نمایند؛ هزینه‌های کمتری خواهند داشت. به عنوان مثال سازمان‌هایی که از سیستم‌های اتوماسیون اداری و یا سیستم‌های مدیریت کار و پروژه به شکل عملیاتی استفاده می‌نمایند؛ وضعیت بهتری خواهند داشت و هزینه‌های آن‌ها بیشتر برای ایجاد یک شبکه WAN سازمانی و تأمین امنیت سیستم‌ها خواهد بود که بسته به حجم سازمان‌ها و کیفیت مورد انتظار آن‌ها، این هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. ( پیشنهاد می‌کنم با محصول جدید ما، سیستم مدیریت کار‌ها آشنا شوید. )

تقریباً دورکاری نیازمند هزینه مناسب برای بخش فناوری اطلاعات در سازمان‌هاست. البته توصیه می‌شود که قبل از این هزینه، سازمان ابتدا برنامه مناسبی برای فعالیت‌های دورکاری خود طراحی کرده باشد و حتما بایستی دورکاری را در یک چرخه بلوغ بررسی کرد و از اقدامات هیجانی و احساسی در این زمینه جلوگیری کرد. اگر برنامه مناسبی برای این منظور نداشته باشیم؛ میزان هزینه‌های جانبی که این کار به سازمان تحمیل می‌کند؛ بسیار زیاد خواهد بود.

اگر دورکاری به صورت درستی در سازمان انجام شود به مرور زمان باعث کاهش هزینه‌های ستادی و سربار سازمان خواهد شد.

 

آیا دورکاری تبعات منفی نیز دارد؟

طبیعتاً دورکاری مانند هر پدیده دیگری علاوه بر مزایا، معایب و تأثیرات نامطلوب نیز خواهد داشت که بایستی مدیریت شوند. تجربه به ما نشان داده است که افراط و زیاده‌روی در این مورد باعث تبعات منفی گسترده‌ای برای سازمان خواهد شد. نباید دورکاری را مسیری برای دستیابی به Freelancing دانست؛ بلکه خود یک مدل مستقل است.

یکی از تبعاتی که دورکاری ایجاد می‌کند حذف روابط مستقیم و چهره به چهره در سازمان‌هاست که به شدت بر روی روابط انسانی تأثیرگذار است و تبعات منفی دارد. برای مدیریت این کار بایستی علاوه بر این که از ابزارهای ارتباطی صوتی و تصویری بهره جست، برنامه‌ای منظم و دوره‌ای برای حضور فیزیکی افراد نیز داشت.

 

نتیجه‌گیری

در این نوشتار سعی کردم طبق تجربیات به دست آمده در فضای کسب و کارم در این حوزه، نشان دهم که دورکاری الگو و سبک زیست کاری بسیاری از شرکت‌ها خواهد شد و از این نظر بایستی آن را جدی گرفت و به آن به عنوان یک پدیده موقتی نگاه نکنیم. برای دستیابی به یک تجربه دورکاری موفق، بایستی زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد که مهمترین آن فرهنگ سازمانی و نحوه و سبک مدیریت سازمان است. البته بایستی به تبعات منفی آن که یکی از آن‌ها کاهش روابط چهره به چهره است، دقت نمود و برای آن راهکار مناسب اندیشیده شود. بسیار مهم است که از افراط و زیاده‌روی در این امر اجتناب شود که تبعات سنگینی خواهد داشت.

در پایان توصیه می‌کنم به دورکاری به عنوان یک راه حل صفر و یا صد نگاه نکنید. بلکه این مدل جدید باید چرخه بلوغ خود را در یک سازمان طی نماید. فناوری اطلاعات و ارتباطات همان طور که بسیاری از عرصه‌های مختلف زندگی مردم را تغییر خواهد داد؛ بر روی زیست کاری افراد نیز تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

منبع» وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d9%88%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%d8%9b-%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c/

ابزار دورکاری

 فریلنسرها با توجه به سابقه و ماهیت کاریشان که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، آشنایی بیشتری با ابزار دورکاری دارند ولی افرادی که به تازگی و با توجه به شرایط پیش آمده نیاز به دورکاری پیدا می‌کنند ممکن است شناخت چندانی به ابزار دورکاری نداشته باشند و یا حتی در عین شناخت این ابزار، از دانش کافی برای استفاده مناسب در این زمینه برخوردار نباشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابزارهای مختلف دورکاری را به شما معرفی کنیم.

  استفاده از  دبیرخانه آنلاین برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

 


برقراری ارتباط برای کارکنانی که عادت به حضور فیزیکی در محل کار و ارتباط مستقیم با همکاران خود داشتند ممکن است تا حدی سخت به نظر برسد اما خوشبختانه نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند تلگرام، واتساپ، اسکایپ و… وجود دارند که علاوه بر برقراری ارتباط متنی و صوتی، امکان برقراری ارتباط و ایجاد جلسات به صورت تصویری یا همان ویدیو کنفرانس را فراهم می‌کنند بنابراین کارکنان یک مجموعه دیگر دغدغه‌ای در مورد حضور در جلسات نخواهند داشت. البته راه‌های دیگری مانند نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect) هم وجود دارند که می‌توانند شرایط برقراری جلسات و یا حتی آموزش از راه دور (آموزش مجازی) را فراهم کنند. این مدل آموزش را تحت عنوان «LMS» یا همان « Learning Management System» نیز می‌شناسند.

برای مدیریت پروژه‌ها در زمان دورکاری نیز ابزارهای رایگان و پولی گوناگونی وجود دارد اما به طور حتم مدیریت دقیق‌تر فرایندها توسط مدیران را می‌طلبد تا کارها به درستی و به موقع انجام شوند. ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ترلو (Trello)، آسانا (Asana) و تسکولو (Taskulu)، G Suit، گوگل داکس، گوگل شیت، گوگل درایو، دراپ باکس، گیت هاب و… وجود دارند که می‌توانند کار از راه دور را برای تمام کسب و کارها آسان‌تر کنند.

اینها نرم افزارهای عمومی هستند ولی برای کارهای تخصصی، مسلما باید کار را به افراد کاردان بسپارید و راهکار دورکاری را از آنها بخواهید. به عنوان مثال برای مجازی سازی نرم افزارهای مالی و اداری، باید از راهکار تخصصی آن استفاده کنید که در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

نرم افزارهای مالی و اداری مانند CRM، مدیریت درخواست‌ها (Ticketing) و اتوماسیون اداری نیز برای هر سازمان چه در زمان دورکاری و چه در زمان کار حضوری از نرم افزارهای ضروری به شمار می‌روند. برای مثال حسابداران می‌توانند از «نرم افزار حسابداری ابری» استفاده کنند و یا دیگر کارکنان برای انجام امور اداری بدون نیاز به کاغذ بازی از «نرم افزار اتوماسیون اداری» بهره ببرند. تمامی این‌ها نرم افزارهای بر بستر وب هستند و مشخصا در هر جای دنیا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و نیاز به حضور فیزیکی را کاهش می‌دهند. حتی اگر تمایل داشته باشید امکان برقراری ارتباط تلفنی سازمانی با استفاده از پنل مدیریت تماس‌ها که بر بستر Voip راه اندازی می‌شود وجود دارد.

البته گاهی اوقات هنگام دورکاری نیاز به دسترسی کارکنان به فایل‌ها، اسناد و یا اطلاعات درون سیستم سخت افزاری خودشان در محل شرکت وجود دارد که برای آن هم راهکار مجازی سازی سرورها و سرویس‌ها بر بستر شبکه وجود دارد. برای اطلاع بیشتر در مورد این راهکار که شرکت حساب رایان تجربه پیاده سازی آن در دوران بحرانی را داشته است می‌توانید به مقاله «دورکاری، راهکار مبارزه با کرونا مراجعه کنید».

ممکن است بعضی سازمان‌های بزرگ نیاز به سخت افزار حرفه‌ای برای ایجاد برقراری ارتباط و بستر دورکاری داشته باشند اما در بیشتر مواقع سخت افزار فعلی در سازمان‌ها نیاز سخت افزاری برای ایجاد بستر دورکاری را رفع می‌کند و اصلا مزیت این نرم افزارها این است که با هر سخت افزاری قابل استفاده هستند، بنابراین خیالتان راحت باشد که از لحاظ مالی هزینه سربار به سازمان و شرکت افزوده نخواهد شد و تنها با مشاوره و راهنمایی تیم شبکه حساب رایان می‌توانید از تمامی ابزارها و راهکارهای ذکر شده استفاده کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7/

برخی دیگر از مزایای دورکاری:

 

  • کاهش چشم‌گیر هزینه‌های مختلف مانند هزینه‌های رفت و آمد پرسنل، کاهش هزینه‌های محیطی سازمان مانند آب، برق، گاز، تلفن، نظافت، تجهیزات، خدمات رفاهی و…
  • کاهش هدر رفت زمان پرسنل در رفت و آمد
  • افزایش خلاقیت و بهره وری کارکنان که در نتیجه باعث افزایش بهره وری سازمان می‌شود
  • حذف محدودیت جغرافیایی و امکان استفاده از نیروی متخصص از هر شهر و کشور
  • عدم نیاز به تهیه زیربنای بزرگ برای سازمان و کاهش هزینه‌های اجاره یا خرید ملک
  • کاهش غیبت پرسنل به دلایلی مانند بیماری
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • و…

   استفاده از  دبیرخانه آنلاین برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.


چه کارهایی را می‌توان به‌صورت دورکاری انجام داد

اصولا کارهایی که می‌توانند به صورت انفرادی انجام شوند کاملا مناسب دورکاری هستند اما کارهایی که نیاز به تعامل با دیگر افراد سازمان دارد هم می‌توانند با استفاده از ابزارهای دورکاری و تعامل از راه دور که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد انجام شوند. بعضی از این کارها که همپوشانی خوبی با دورکاری دارند را در ادامه نام می‌بریم:

  • برنامه نویسی
  • تولید محتوا
  • نویسندگی و ویراستاری
  • طراحی (گرافیکی، الکترونیکی، معماری و عمرانی و…)
  • پشتیبانی تلفنی (به شرط ارایه راهکار از سوی سازمان)
  • بازاریابی (به صورت تلفنی و مجازی)
  • پیگیری‌های وصول مطالبات، فروش و…
  • مدیریت و  طراحی سایت
  • داده کاوی یا همان دیتا ماینینگ (Data Mining)
  • امور حسابداری
  • و…

 

ابزار دورکاری

فریلنسرها با توجه به سابقه و ماهیت کاریشان که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، آشنایی بیشتری با ابزار دورکاری دارند ولی افرادی که به تازگی و با توجه به شرایط پیش آمده نیاز به دورکاری پیدا می‌کنند ممکن است شناخت چندانی به ابزار دورکاری نداشته باشند و یا حتی در عین شناخت این ابزار، از دانش کافی برای استفاده مناسب در این زمینه برخوردار نباشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابزارهای مختلف دورکاری را به شما معرفی کنیم.

برقراری ارتباط برای کارکنانی که عادت به حضور فیزیکی در محل کار و ارتباط مستقیم با همکاران خود داشتند ممکن است تا حدی سخت به نظر برسد اما خوشبختانه نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند تلگرام، واتساپ، اسکایپ و… وجود دارند که علاوه بر برقراری ارتباط متنی و صوتی، امکان برقراری ارتباط و ایجاد جلسات به صورت تصویری یا همان ویدیو کنفرانس را فراهم می‌کنند بنابراین کارکنان یک مجموعه دیگر دغدغه‌ای در مورد حضور در جلسات نخواهند داشت. البته راه‌های دیگری مانند نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect) هم وجود دارند که می‌توانند شرایط برقراری جلسات و یا حتی آموزش از راه دور (آموزش مجازی) را فراهم کنند. این مدل آموزش را تحت عنوان «LMS» یا همان « Learning Management System» نیز می‌شناسند.

برای مدیریت پروژه‌ها در زمان دورکاری نیز ابزارهای رایگان و پولی گوناگونی وجود دارد اما به طور حتم مدیریت دقیق‌تر فرایندها توسط مدیران را می‌طلبد تا کارها به درستی و به موقع انجام شوند. ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ترلو (Trello)، آسانا (Asana) و تسکولو (Taskulu)، G Suit، گوگل داکس، گوگل شیت، گوگل درایو، دراپ باکس، گیت هاب و… وجود دارند که می‌توانند کار از راه دور را برای تمام کسب و کارها آسان‌تر کنند.

اینها نرم افزارهای عمومی هستند ولی برای کارهای تخصصی، مسلما باید کار را به افراد کاردان بسپارید و راهکار دورکاری را از آنها بخواهید. به عنوان مثال برای مجازی سازی نرم افزارهای مالی و اداری، باید از راهکار تخصصی آن استفاده کنید که در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7/

مدیریت موفق نقدینگی و پرداخت‌های برنامه‌ریزی شده

 یکی از مهم ترین نگرانی‌های مدیران مالی، بروز مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و وجوه نقد است به عبارتی کنترل و نظارت بر گردش وجوه نقد و نقدینگی سازمان از جمله مهمترین و پراهمیت‌ترین موضوعات موجود در شرکت‌ها و سازمان‌هاست. استفاده کارآمد از نقدینگی و پرهیز از بروز مشکلات ناشی از کمبود وجوه نقد دغدغه‌ای است که مسئولین مالی سازمان‌ها و موسسات اقتصادی را همواره به خود مشغول کرده است؛ به همین خاطر است که کنترل و نظارت بر گردش وجوه نقد در موسسات یادشده، اهمیت ویژه‌ای دارد.

تجربیات متعدد رویدادهای اقتصادی و بحران‌های بانکی نشان می‌دهد مدیریت شایسته‌ وجوه نقد و پرداخت‌های برنامه‌ریزی شده دو عامل مهمی بوده‌اند که در اثر سوء مدیریت درست نقدینگی، این بحران‌ها و شکست‌ها را به دنبال داشته‌اند.

وجوه نقد و جریان آن در سازمان به منزله شریان حیاتی است که همواره در معرض خطر سوء‌استفاده است. امکان دسترسی و استفاده آسان از وجوه نقدبر جذابیت این عنصر مالی در سازمان‌ها افزوده است. مجموع این مطلوبیت‌ها و نیازهای سازمانی، کنترل مکانیزه وجوه نقد و احساس نیاز به وجود یک سیستم کارآمد، شفاف و مطمئن را در کسب‌وکارهای مختلف دوچندان می‌کند.

فروش ارزان

نرم‌افزار خزانه‌داری و رفع دغدغه مدیران در کنترل نقدینگی

وجه نقد سیال‌ترین دارائی و وسیله مبادلات بوده که عبارت است از موجودی نقد و سپرده‌های دیداری که به دلیل ویژگی خاص خود در سهولت جابجائی و مطلوبیت همگانی و قرار گرفتن در معرض خطر اختلاس و سوء‌استفاده، مدیریت و کنترل وجوه نقد در هر سازمان ضروری است. اعمال کنترل‌های لازم و اخذ گزارشات کنترلی و مدیریتی و ثبت کلیه عملیات مرتبط با صندوق‌ها، تنخواه‌ها، حساب‌های بانکی، ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات بانکی از کارکردهای نرم‌افزارخزانه‌داری در یک ساختار سازمانی است.
خزانه داری به عنوان یکی از واحدهای برجسته و مؤثر در امور دخل و خرج محسوب می‌شود. این واحد علاوه بر تمرکز و پرداخت وجوه، وظیفه هماهنگ‌کننده دریافت‌ها و پرداخت‌ها را از نظر زمانی با برقراری مجموعه‌ای از کنترل‌های مالی را بر عهده دارد و نقش قابل ملاحظه‌ای نیز در تنظیم امور ایفا می‌کند. این نرم‌افزار همچنین از طریق برنامه‌ریزی برای تامین نیازمندی‌های آتی به وجوه نقد و تعیین برنامه منابع و مصارف، دغدغه مدیران در کنترل نقدینگی و تعهدات سازمان را برطرف می‌کند.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چگونه به فروش شما کمک خواهند کرد

به شیوه ها و استراتژی هایی که شرکتها برای مدیریت و تجزیه نحلیل داده های مشتری و با هدف بهبود روابط یا خدمات به مشتری و کمک به ماندگاری و حفظ این روابط و افزایش فروش به کار می برند مدیریت ارتباط با مشتری یا در اصطلاح (CRM (Customer relationship management گفته می شود.
در یک تعریف ساده CRM یعنی برقراری ارتباط صحیح و مستمر با مشتری؛ از طریق این نرم افزار می توان تمامی اطلاعات مربوط به تماسهای با مشتری – از هر طریق که صورت گرفته اعم از تماسهای تلفنی ، وبسایت، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و غیره- و همچنین تمامی اطلاعات مربوط به کارمندان، وظایفی که به آنها محول شده، وظایف جا افتاده و کلا هر تسک و یا عملکردی که در سیستم شرکت قابل انجام است را جمع آوری و در هر مکانی که قرار گرفته باشید آنها را مشاهده نمائید.
از طریق چنین سیستمهایی می توان مشتریان بالقوه هر مرکز را به مشتریان بالفعل و خریدار تبدیل نمود، برای مثال اگر در یک تماس و یا گزارش دریافتی از مشتری در ایمیل ها، تلفن ها و … متوجه شویم که این مشتری به یک نوع خدمات و یا تولید علاقه خاص داشته و یا به آن نیازمند است می توان با فرستادن یک ایمیل به او توضیحات تکمیلی و بیشتری از آن علاقه مندی ارائه داد و از این طریق یک مشتری بالقوه و یا به عبارت بهتر یک مشترک را به یک مشتری واقعی و وفادار تبدیل نمود.

 استفاده از نرم افزار دبیرخانه برای تسهیل در روند اداری و مکاتبات اداری پیشنهاد میشود.


اجزا و عناصر تشکیل دهنده ی CRM

در گذشته CRM ها تنها می توانستند اطلاعات و اسناد مشتری را به یک پایگاه داده منتقل و جهت دسترسی راحت تر و مدیریت آنها در اختیار کارمندان قرار دهند، ولیکن با گسترش سیستم های نوین بازاریابی و مارکتینگ و اهمیت بالای ارتباطات مستمر با مشتری و بازاریابی صحیح و قانون محور این سیستم ها نیز گسترش یافته و بسته به میزان قابلیت آنها امکان ثبت و ضبط فعالیتهای مشتری بر روی ایمیل، تلفن، رسانه های اجتماعی و یا کانال ها نیز به این سیستم ها اضافه گردید، امکاناتی مانند تقویم، آلارم و یا تعریف تسک ها از جمله دیگر آپشن های سیستمهای امروزی است تا CRM بتواند یک عملکرد عالی را به مدیران سیستم تحویل دهد.

منبع:

چشم انداز بازاریابی

 چشم انداز بلند مدت بازاریابی باید حداقل این آیتم ها را داشته باشد:

به چه کسی می فروشید؟ کدام بخش بازار، و همچنین چه کسانی در سازمان هستند. در حالت ایده آل، شما برای هر نقش در فرآیند خرید، در هر بخش، افراد توصیف شده دارید.

چه مشکلاتی را حل می کنید؟ به دنبال حل کدام یک از مشکلات مشتریان هستید؟ قصد کمک به برآوردن کدام یک از آرزوهای مشتریان را دارید؟ پیامد های حل این مشکلات و برآوردن آرزوهای آنها چیست؟

نام تجاری وعده داده شده چیست؟ این باید یک جمله ای باشد که آنچه برای مشتری انجام می دهید را بیان کند.

پیام های حمایت کننده – چه چیز هایی پیام های حمایت کننده و نکته های ثابت کننده هستند که وعده نام تجاری را باور کردنی می کنند؟

هویت برند – نام تجاری شما رسمی است یا غیر رسمی؟ سرگرم کننده است یا جدی ؟ متکبر یا فروتن است ؟ صدای نام تجاری شما شبیه چیست؟

سفر خریدار – مراحل سفر خریدار شما چیست؟

هسته متریک – بازاریابی باید چگونه اندازه گیری شود؟ اگر در یک اندازه واحد و هسته، محدود بودید، چه میشد؟

من یک بوم بازاریابی ایجاد کرده ام که شما میتوانید برای سند سازی هر کدام از بخش های چشم انداز بازاریابی بلند مدت، آن را دانلود کنید. این ها باید گاهی اوقات بررسی شوند، مگر اینکه خودتان شروع کننده آن باشید و تلاش کنید چیزی از آنها بفهمید، چشم انداز بازاریابی نباید بارها تغییر کند.

 

قالب فصلنامه

مالک بازاریابی باید یک خلاصه یک صفحه ای هر سه ماه از ” قالب سه ماه” منتشر کند. در این یک صفحه باید به این سوالات جواب دهد: در حال حاضر سعی بر تمرکز بر روی چه چیزی داریم؟ باید به طور گسترده در هر دو سازمان بازاریابی و سهامداران مهم مانند مدیریت فروش و اجرایی ارتباط برقرار کند.

من مالکان بازاریابی را به محدود کردن تعداد قالب سه ماه تشویق کردم. گاهی اوقات به وجود 4 قالب احساس نیاز کردم و هیچ وقت به بیش از 5 قالب نیازی نبوده. هر تیم باید راه هایی برای اندازه گیری موفقیت داشته باشد. مهم است که معیارهای موفقیت را معین کنیم.

استفاده از نرم افزار فروش برای مدیریت بهتر بخش فروش سازمان ها و شرکت ها پیشنهاد می شود.

 

دومین مسئولیت مالک بازاریابی: تعیین اولویت ها

چه تیم شما با Kaban و Scrum کار کند و یا با ترکیبی از هر دو ، اولویت ها بایستی توسط شخصی تعین شود. این مسئولیت به عهده مالک بازاریابی است.

اگر تیم با Kaban کار می کند، مالک بازاریابی مراحل انجام کار یا صف را مدیریت می کند. او تصمیم می گیرد چه چیزی در ابتدا یا انتهای صف قرار گیرد. تیم کار خود را از بالای صف شروع می کند، بنابراین سازماندهی صف اولویت بندی ها را مشخص می کند.

اگر تیم با اسکرام کار می کند، به احتمال زیاد 4 تشریفات یا جلسات دارید: جلسات برنامه ریزی Sprint ، جلسات روزانه Scrum، بررسی Sprint، بازنگری Scrum . به طور چشم گیری، بسیاری از تیم های اسکرام، پنجمین جلسه را اضاف کردند(backlog grooming session ). در میان این جلسات کدام یک، تمام تیم اما بیشتر شامل مالک بازاریابی و مدیر اسکام می شود. شرکت کنندگان بک لاگ بازاریابی را اراسته می کنند، داستان هایی که دیگر لازم نیست را حذف می کنند، داستان ها را اولویت بندی می کنند، و مطمئن می شوند که داستان ها به اندازه کافی دقیق باشند تا قابلیت اجرا شدن را داشته باشند. این گروه همچنین اسناد و مدارک بین داستان ها را سند سازی می کنند.

سشن های(session) بک لاگ تا حد زیادی بهره روری سشن برنامه ریزی اسپرینت را بهبود می بخشد. اولویت ها در حال حاضر اولویت ها مشخص شده، تیم هر آیتم رو از بالای صف بر می دارد، آن را تخمین می زند، و قبل از رفتن به آیتم بعدی، امتیاز داستان را از نقاط قابل دسترس برای اسپرینت کم می کند.

منیع

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%84%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c%d9%84/

اولین مسئولیت مالک محصول: 1- چشم انداز

 همان طور که صاحب محصول ، مسئول چشم انداز محصول است، مالک بازاریابی باید یک تصوری از اینکه چگونه محصول به بازار عرضه خواهد شد بیان کند. این تصور باید شامل چشم انداز بلند مدت و قالب های سالانه و سه ماهه برای بازاریابی باشد.

بازاریابی

چشم انداز بازاریابی

چشم انداز بلند مدت بازاریابی باید حداقل این آیتم ها را داشته باشد:

به چه کسی می فروشید؟ کدام بخش بازار، و همچنین چه کسانی در سازمان هستند. در حالت ایده آل، شما برای هر نقش در فرآیند خرید، در هر بخش، افراد توصیف شده دارید.

چه مشکلاتی را حل می کنید؟ به دنبال حل کدام یک از مشکلات مشتریان هستید؟ قصد کمک به برآوردن کدام یک از آرزوهای مشتریان را دارید؟ پیامد های حل این مشکلات و برآوردن آرزوهای آنها چیست؟

 

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.


نام تجاری وعده داده شده چیست؟ این باید یک جمله ای باشد که آنچه برای مشتری انجام می دهید را بیان کند.

پیام های حمایت کننده – چه چیز هایی پیام های حمایت کننده و نکته های ثابت کننده هستند که وعده نام تجاری را باور کردنی می کنند؟

هویت برند – نام تجاری شما رسمی است یا غیر رسمی؟ سرگرم کننده است یا جدی ؟ متکبر یا فروتن است ؟ صدای نام تجاری شما شبیه چیست؟

سفر خریدار – مراحل سفر خریدار شما چیست؟

هسته متریک – بازاریابی باید چگونه اندازه گیری شود؟ اگر در یک اندازه واحد و هسته، محدود بودید، چه میشد؟

من یک بوم بازاریابی ایجاد کرده ام که شما میتوانید برای سند سازی هر کدام از بخش های چشم انداز بازاریابی بلند مدت، آن را دانلود کنید. این ها باید گاهی اوقات بررسی شوند، مگر اینکه خودتان شروع کننده آن باشید و تلاش کنید چیزی از آنها بفهمید، چشم انداز بازاریابی نباید بارها تغییر کند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%84%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c%d9%84/

مسئولیت و نقش دبیر جلسه

 نقش دبیر جلسه در هر گروه رسمی پشتیبانی از فرایند جلسه است. دبیر معمولاً مقدمات جلسات تحت وب را فراهم کرده و اسناد رسمی مربوط به فرآیند و تصمیم‌گیری‌های گروه یعنی صورت‌جلسات را نگهداری می‌کند. این کار ممکن است شامل نگهداری اسناد مکاتبه‌­ای نیز باشد.

این مقاله عمدتاً بر جنبه‌های رسمی نقش دبیر جلسه و به‌ویژه نقش­‌های مرتبط با جلسات تمرکز دارد.

 استفاده از دبیرخانه آنلاین برای سازمان ها پیشنهاد میشود.


آماده‌سازی: نقش دبیر جلسه قبل از شروع

مواردی هستند که دبیر باید قبل از جلسه از آن‌ها اطلاع کسب کند، بسیاری از این موارد را می‌توان به‌راحتی و با سؤال کردن از رئیس جلسه به دست آورد.

مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

چه کسی قرار است مقدمات جلسه را فراهم کند، ازجمله پیدا کردن محل برگزاری و تنظیم زمان­‌های استراحت و هرگونه امکاناتی که باید در دسترس باشند؟ این موارد اغلب بر عهده­‌ی دبیر است. چه کسی مسئول تهیه­‌ی دستور جلسه است؟ هر رئیسی معمولاً اولویت‌های خود را دارد، اما این مورد نیز معمولاً وظیفه دبیر جلسه بوده و با کمک رئیس جلسه ایجاد می‌شود. ممکن است افراد دیگری نیز حق اضافه کردن آیتم‌هایی به دستور جلسه را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌­ی “تنظیم دستور جلسه برای جلسات“ را مطالعه کنید. دبیر جلسه باید اطمینان یابد در دستور جلسه موارد اضافی وجود ندارند، وی باید با رئیس جلسه و سایرین صحبت کند تا چنین مواردی را در صورت امکان به جلسات بعدی موکول کند، همچنین مواردی که باید در گزارش کتبی پوشش داده شوند را نیز مشخص می­‌کند. چه نوع یادداشت یا صورت‌جلسه‌ای موردنیاز است؟ آیا باید یک صورت‌جلسه‌­ی رسمی باشد که مشخص می­‌کند چه چیزی توسط چه کسی عنوان‌شده یا صرفاً نکات مختصر در مورد اقدامات موردتوافق را بیان کند؟ پس از جلسه، چقدر زمان برای تهیه یادداشت و صورت‌جلسه در دست است؟ فرایند انتشار یادداشت‌ها چگونه است؟ برخی از روسا قبل از انتشار صورت‌جلسه آن را مطالعه و تائید می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر ترجیح می‌دهند که آن را هم‌زمان به چندین شرکت‌کننده کلیدی بفرستند.

اگر برای بار اول نقش دبیر جلسه را برعهده‌گرفته‌اید، باید بفهمید که چه کسانی باید در جلسه حضور یابند، این افراد نماینده­‌ی چه سازمان‌هایی هستند و چه مسائلی در جلسات آنلاین قبلی مطرح‌شده‌اند؟

این به شما کمک خواهد کرد که در جریان اوضاع قرار بگیرید. شما می‌توانید این کار را با نگاه کردن به‌ صورت‌جلسه‌های گذشته و همچنین با پرسیدن از رئیس جلسه راجع به مواردی که قرار است موردبحث قرار گیرند، انجام دهید.

دبیر جلسه مسئول ارسال اوراقی برای جلسه است. این کاغذها شامل، دستور جلسه، صورت‌جلسه‌­ی گذشته و هر مطلب دیگری برای بحث و یا کسب اطلاعات است.


منبع:
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد