• کاهش چشم‌گیر هزینه‌های مختلف مانند هزینه‌های رفت و آمد پرسنل، کاهش هزینه‌های محیطی سازمان مانند آب، برق، گاز، تلفن، نظافت، تجهیزات، خدمات رفاهی و…
  • کاهش هدر رفت زمان پرسنل در رفت و آمد
  • افزایش خلاقیت و بهره وری کارکنان که در نتیجه باعث افزایش بهره وری سازمان می‌شود
  • حذف محدودیت جغرافیایی و امکان استفاده از نیروی متخصص از هر شهر و کشور
  • عدم نیاز به تهیه زیربنای بزرگ برای سازمان و کاهش هزینه‌های اجاره یا خرید ملک
  • کاهش غیبت پرسنل به دلایلی مانند بیماری
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • و…

   استفاده از  دبیرخانه آنلاین برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.


چه کارهایی را می‌توان به‌صورت دورکاری انجام داد

اصولا کارهایی که می‌توانند به صورت انفرادی انجام شوند کاملا مناسب دورکاری هستند اما کارهایی که نیاز به تعامل با دیگر افراد سازمان دارد هم می‌توانند با استفاده از ابزارهای دورکاری و تعامل از راه دور که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد انجام شوند. بعضی از این کارها که همپوشانی خوبی با دورکاری دارند را در ادامه نام می‌بریم:

  • برنامه نویسی
  • تولید محتوا
  • نویسندگی و ویراستاری
  • طراحی (گرافیکی، الکترونیکی، معماری و عمرانی و…)
  • پشتیبانی تلفنی (به شرط ارایه راهکار از سوی سازمان)
  • بازاریابی (به صورت تلفنی و مجازی)
  • پیگیری‌های وصول مطالبات، فروش و…
  • مدیریت و  طراحی سایت
  • داده کاوی یا همان دیتا ماینینگ (Data Mining)
  • امور حسابداری
  • و…

 

ابزار دورکاری

فریلنسرها با توجه به سابقه و ماهیت کاریشان که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، آشنایی بیشتری با ابزار دورکاری دارند ولی افرادی که به تازگی و با توجه به شرایط پیش آمده نیاز به دورکاری پیدا می‌کنند ممکن است شناخت چندانی به ابزار دورکاری نداشته باشند و یا حتی در عین شناخت این ابزار، از دانش کافی برای استفاده مناسب در این زمینه برخوردار نباشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابزارهای مختلف دورکاری را به شما معرفی کنیم.

برقراری ارتباط برای کارکنانی که عادت به حضور فیزیکی در محل کار و ارتباط مستقیم با همکاران خود داشتند ممکن است تا حدی سخت به نظر برسد اما خوشبختانه نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند تلگرام، واتساپ، اسکایپ و… وجود دارند که علاوه بر برقراری ارتباط متنی و صوتی، امکان برقراری ارتباط و ایجاد جلسات به صورت تصویری یا همان ویدیو کنفرانس را فراهم می‌کنند بنابراین کارکنان یک مجموعه دیگر دغدغه‌ای در مورد حضور در جلسات نخواهند داشت. البته راه‌های دیگری مانند نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect) هم وجود دارند که می‌توانند شرایط برقراری جلسات و یا حتی آموزش از راه دور (آموزش مجازی) را فراهم کنند. این مدل آموزش را تحت عنوان «LMS» یا همان « Learning Management System» نیز می‌شناسند.

برای مدیریت پروژه‌ها در زمان دورکاری نیز ابزارهای رایگان و پولی گوناگونی وجود دارد اما به طور حتم مدیریت دقیق‌تر فرایندها توسط مدیران را می‌طلبد تا کارها به درستی و به موقع انجام شوند. ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ترلو (Trello)، آسانا (Asana) و تسکولو (Taskulu)، G Suit، گوگل داکس، گوگل شیت، گوگل درایو، دراپ باکس، گیت هاب و… وجود دارند که می‌توانند کار از راه دور را برای تمام کسب و کارها آسان‌تر کنند.

اینها نرم افزارهای عمومی هستند ولی برای کارهای تخصصی، مسلما باید کار را به افراد کاردان بسپارید و راهکار دورکاری را از آنها بخواهید. به عنوان مثال برای مجازی سازی نرم افزارهای مالی و اداری، باید از راهکار تخصصی آن استفاده کنید که در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7/