همان طور که صاحب محصول ، مسئول چشم انداز محصول است، مالک بازاریابی باید یک تصوری از اینکه چگونه محصول به بازار عرضه خواهد شد بیان کند. این تصور باید شامل چشم انداز بلند مدت و قالب های سالانه و سه ماهه برای بازاریابی باشد.

بازاریابی

چشم انداز بازاریابی

چشم انداز بلند مدت بازاریابی باید حداقل این آیتم ها را داشته باشد:

به چه کسی می فروشید؟ کدام بخش بازار، و همچنین چه کسانی در سازمان هستند. در حالت ایده آل، شما برای هر نقش در فرآیند خرید، در هر بخش، افراد توصیف شده دارید.

چه مشکلاتی را حل می کنید؟ به دنبال حل کدام یک از مشکلات مشتریان هستید؟ قصد کمک به برآوردن کدام یک از آرزوهای مشتریان را دارید؟ پیامد های حل این مشکلات و برآوردن آرزوهای آنها چیست؟

 

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.


نام تجاری وعده داده شده چیست؟ این باید یک جمله ای باشد که آنچه برای مشتری انجام می دهید را بیان کند.

پیام های حمایت کننده – چه چیز هایی پیام های حمایت کننده و نکته های ثابت کننده هستند که وعده نام تجاری را باور کردنی می کنند؟

هویت برند – نام تجاری شما رسمی است یا غیر رسمی؟ سرگرم کننده است یا جدی ؟ متکبر یا فروتن است ؟ صدای نام تجاری شما شبیه چیست؟

سفر خریدار – مراحل سفر خریدار شما چیست؟

هسته متریک – بازاریابی باید چگونه اندازه گیری شود؟ اگر در یک اندازه واحد و هسته، محدود بودید، چه میشد؟

من یک بوم بازاریابی ایجاد کرده ام که شما میتوانید برای سند سازی هر کدام از بخش های چشم انداز بازاریابی بلند مدت، آن را دانلود کنید. این ها باید گاهی اوقات بررسی شوند، مگر اینکه خودتان شروع کننده آن باشید و تلاش کنید چیزی از آنها بفهمید، چشم انداز بازاریابی نباید بارها تغییر کند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%84%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c%d9%84/