چشم انداز بلند مدت بازاریابی باید حداقل این آیتم ها را داشته باشد:

به چه کسی می فروشید؟ کدام بخش بازار، و همچنین چه کسانی در سازمان هستند. در حالت ایده آل، شما برای هر نقش در فرآیند خرید، در هر بخش، افراد توصیف شده دارید.

چه مشکلاتی را حل می کنید؟ به دنبال حل کدام یک از مشکلات مشتریان هستید؟ قصد کمک به برآوردن کدام یک از آرزوهای مشتریان را دارید؟ پیامد های حل این مشکلات و برآوردن آرزوهای آنها چیست؟

نام تجاری وعده داده شده چیست؟ این باید یک جمله ای باشد که آنچه برای مشتری انجام می دهید را بیان کند.

پیام های حمایت کننده – چه چیز هایی پیام های حمایت کننده و نکته های ثابت کننده هستند که وعده نام تجاری را باور کردنی می کنند؟

هویت برند – نام تجاری شما رسمی است یا غیر رسمی؟ سرگرم کننده است یا جدی ؟ متکبر یا فروتن است ؟ صدای نام تجاری شما شبیه چیست؟

سفر خریدار – مراحل سفر خریدار شما چیست؟

هسته متریک – بازاریابی باید چگونه اندازه گیری شود؟ اگر در یک اندازه واحد و هسته، محدود بودید، چه میشد؟

من یک بوم بازاریابی ایجاد کرده ام که شما میتوانید برای سند سازی هر کدام از بخش های چشم انداز بازاریابی بلند مدت، آن را دانلود کنید. این ها باید گاهی اوقات بررسی شوند، مگر اینکه خودتان شروع کننده آن باشید و تلاش کنید چیزی از آنها بفهمید، چشم انداز بازاریابی نباید بارها تغییر کند.

 

قالب فصلنامه

مالک بازاریابی باید یک خلاصه یک صفحه ای هر سه ماه از ” قالب سه ماه” منتشر کند. در این یک صفحه باید به این سوالات جواب دهد: در حال حاضر سعی بر تمرکز بر روی چه چیزی داریم؟ باید به طور گسترده در هر دو سازمان بازاریابی و سهامداران مهم مانند مدیریت فروش و اجرایی ارتباط برقرار کند.

من مالکان بازاریابی را به محدود کردن تعداد قالب سه ماه تشویق کردم. گاهی اوقات به وجود 4 قالب احساس نیاز کردم و هیچ وقت به بیش از 5 قالب نیازی نبوده. هر تیم باید راه هایی برای اندازه گیری موفقیت داشته باشد. مهم است که معیارهای موفقیت را معین کنیم.

استفاده از نرم افزار فروش برای مدیریت بهتر بخش فروش سازمان ها و شرکت ها پیشنهاد می شود.

 

دومین مسئولیت مالک بازاریابی: تعیین اولویت ها

چه تیم شما با Kaban و Scrum کار کند و یا با ترکیبی از هر دو ، اولویت ها بایستی توسط شخصی تعین شود. این مسئولیت به عهده مالک بازاریابی است.

اگر تیم با Kaban کار می کند، مالک بازاریابی مراحل انجام کار یا صف را مدیریت می کند. او تصمیم می گیرد چه چیزی در ابتدا یا انتهای صف قرار گیرد. تیم کار خود را از بالای صف شروع می کند، بنابراین سازماندهی صف اولویت بندی ها را مشخص می کند.

اگر تیم با اسکرام کار می کند، به احتمال زیاد 4 تشریفات یا جلسات دارید: جلسات برنامه ریزی Sprint ، جلسات روزانه Scrum، بررسی Sprint، بازنگری Scrum . به طور چشم گیری، بسیاری از تیم های اسکرام، پنجمین جلسه را اضاف کردند(backlog grooming session ). در میان این جلسات کدام یک، تمام تیم اما بیشتر شامل مالک بازاریابی و مدیر اسکام می شود. شرکت کنندگان بک لاگ بازاریابی را اراسته می کنند، داستان هایی که دیگر لازم نیست را حذف می کنند، داستان ها را اولویت بندی می کنند، و مطمئن می شوند که داستان ها به اندازه کافی دقیق باشند تا قابلیت اجرا شدن را داشته باشند. این گروه همچنین اسناد و مدارک بین داستان ها را سند سازی می کنند.

سشن های(session) بک لاگ تا حد زیادی بهره روری سشن برنامه ریزی اسپرینت را بهبود می بخشد. اولویت ها در حال حاضر اولویت ها مشخص شده، تیم هر آیتم رو از بالای صف بر می دارد، آن را تخمین می زند، و قبل از رفتن به آیتم بعدی، امتیاز داستان را از نقاط قابل دسترس برای اسپرینت کم می کند.

منیع

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%84%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c%d9%84/