x تبلیغات
معرفی نرم افزار های سازمانی

پرسش و پاسخ متداول در مورد خزانه داری در حسابداری:

 

خزانه داری در حسابداری به چه معنا می باشد؟

خزانه داری یکی از زیر شاخه های حسابداری می باشد و معمولا خزانه دار را از بین حسابداران مورد اطمینان و حرفه ای انتخاب می کنند. معمولا خزانه دارها در حسابداری وظیفه ثبت اسناد، کنترل مغایرت گیری، دریافت و پرداخت وجوه را بر عهده دارند.

 برای تاریخ امروز به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.


وظایف حسابدار خزانه چیست؟

این حسابداران با توجه به نیاز شرکت و دیدگاه مدیر، وظیفه نگهداری وکنترل حساب های بانکی، صدور ودریافت اسناد پرداختنی و دریافتنی، نگهداری تنخواه گردان، رفع مغایرت های بانکی، نگهداری و بایگانی اسناد مالی، پیگیری ضمانت نامه های بانکی وثبت اسناد حسابداری را دارند.

 

اصطلاحات خزانه داری چیست؟

در حسابداری خزانه داری، واگذار به غیر به معنای واگذاری اسناد دریافتنی به شخص دیگر، واگذار به بانک به معنای تحویل برگ چک به بانک و واریز مبلغ، واخواست به معنای پس گرفتن سند از بانک و یا غیر، استرداد به معنای عودت سند به صادر کننده و یا پرداخت کننده و برگشت به معنای عدم وصول چک به دلیل کسری موجودی، کسری امضاء و یا مخدوش بودن سند می باشد.

 

حسابدار خزانه اسناد را به چه صورت باید نگه داری کند؟

حسابدار خزانه باید اسناد، ضمانت نامه ها، چکهای دریافتی، کلیه اسناد مالی را طبقه بندی کند و از چک های برگشت تا زمان استرداد نگه داری کند. علاوه بر نرم افزار حسابداری از دفتر چک و دفتر صندوق استفاده کند و در نهایت از نرم افزار بک آپ داشته باشد.

 

گزارش یک حسابدار خزانه به چه صورت باید باشد؟

یک حسابدار خزانه باید گزارش صندوق، چک های دریافتی و پرداختی، چک های معوقه، چک های برگشتی، حساب بانک ها، ضمانت نامه ها و هرنوع گزارش دیگر را بر اساس آیین نامه بدهد و همچنین صورت مغایرت بانکی را بر اساس آیین نامه تهیه و تنظیم کند.

 

حسابدار خزانه از جهت اخلاقی چه وظایفی دارد؟

عدم افشای اطلاعات خزانه به افراد غیر مرتبط، عدم ورود فیزیکی افراد به واحد خزانه داری، در صورت موارد مشکوک اطلاع رسانی به مدیر، عدم ملاحظات برای جابه جا کردن پرداخت ها، اطمینان از درستی ضمانت نامه ها و ارجعیت منافع شرکت نسبت به منافع افراد از جمله وظایف اخلاقی یک حسابدار خزانه می باشد.


منبع:

پیش بینی میزان نقدینگی:

 برای پیش بینی جریان نقدی و شناسایی کسری های نقدینگی، لازم است که هر چند وقت یکبار، گزارشات گردش حساب به دست آید. پیش ‌بینی میزان نقدینگی شرکت یا سازمان، به مدیران آن کمک می‌کند که بتوانند کسری ‌ها را پیش بینی نموده و شرکت را برای حل مشکلات، آماده نمایند.

 

برنامه ‌ریزی مالیاتی و تامین مالیات:

فصل پرداخت مالیات، فصلی پر چالش می باشد که نیاز است برای کاهش استرس و خطا، تمامی موارد و صورت حساب های از قبل ثبت شده را بررسی، حفظ و نگه داری نمود.

 

مدیریت مالیات فروش:

مالیات و پرداخت آن، تنها به مالیات پایان سال یا فصل ختم نمی شود، بلکه مالیات فروش نیز باید در ادوار مختلف مورد محاسبه قرار گیرد. تجارت ‌هایی که با مالیات فروش مواجه هستند بایستی مواظب تغییر نرخ مالیات، تعطیلات، معافیت ‌های مالیاتی، جرائم مالیاتی و قوانین حقوقی مالیاتی نیز باشد.

 

اصلاحات حساب بانکی:

حسابرسی حساب‌ های بانکی یکی از کار های مهمی به شمار می رود که باید در طول زمان انجام گردد. این کار به سازمان و مدیران کسب و کار مورد نظر، قابلیت تشخیص سریع خطاها و امکان اصلاح آن‌ها را در نرم افزار های حسابداری فراهم می نماید تا به کمک آن بتوانند خطا های موجود را به بهترین شکل ممکن تصحیح نمایند.

 

پشتیبانی اطلاعات:

داشتن نسخه پشتیبان و بکاپ از اطلاعات حسابداری، یکی از کار های مهم به شمار می رود که به مدیران امکان حفاظت از اطلاعات را می دهد.

 

اتوماسیون اداری پشتیبان:

داشتن اتوماسیون اداری دقیق و کامل می تواند برای بهینه‌ سازی، به جریان انداختن و کامل کردن فرآیندهای حسابداری بسیار مفید واقع گردد که مزایایی از قبیل موارد زیر را دارا می باشد.

  • کاهش حجم کاری
  • توسعه اطلاعات مالی‌
  • بررسی عملکرد شرکت
  • تحت کنترل داشتن برنامه ها

منبع» وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

یادگیری حسابداری:

 برای آغاز روند یادگیری حسابداری، بایستی ابتدا از کتاب های آموزش مقدماتی حسابداری استفاده نمود. اما باید به خاطر داشت که خواندن بدون انجام فرآیند ها به صورت عملی، کاری را پیش نمی برد. بایستی کارآموز به تمرین پرداخته و در مسائل حسابداری، تسلط کافی را پیدا کند.

 استفاده از سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات برای افزایش راندمان کاری پیشنهاد می شود.


دوره های آموزشی حسابداری:

یکی دیگر از گام های یادگیری حسابداری، شرکت در کلاس های آموزشی می باشد. در این صورت شخص باید با گذراندن دوره آموزشی مورد نظر، بتواند به راحتی با حسابداری و روند کار آن آشنا شده و مهارت انجام امور مورد نظر را کسب نماید.

در کنار گذراندن دوره های آموزشی حسابداری، آموزش مالیات و حسابرسی نیز مهم و قابل توجه می باشند که به تسریع در روند یادگیری کمک شایانی می کنند و شخص کارآموز را به یک حسابدار ماهر و تمام عیار تبدیل می نمایند.

 

اصول حسابداری و اهمیت آن:

هر شخصی که قصد یادگیری حسابداری را دارد، بایستی اصول حسابداری را به خوبی فرا گیرد و بتواند آن را به خوبی درک کند. بنابراین یادگیری اصول و مفاهیم حسابداری یکی از ضروریت های این شاخه می باشد که قابل چشم پوشی نیست.

بیشتر فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی رشته حسابداری و حسابرسی، مفاهیم اولیه را فراموش کرده اند و اهمیت آنها را از یاد برده اند در صورتی که این مفاهیم برای ثبت اسناد حسابداری به طور دقیق و درست، بسیار ضروری و مهم می باشد.

در این خصوص می توان گفت حسابدار موفق شخصی است که اصول حسابداری را به خوبی فرا گرفته باشد و آن را به نحو احسن به کار گیرد. در این خصوص در ادامه این مطلب اشاره ای به اصول حسابداری خواهد شد. باید به خاطر داشت که درس اصول حسابداری به 3 بخش کلی تقسیم می گردد که در زیر به شرح آن ها پرداخته شده است:

مفاهیم اساسی حسابداری:

مفاهیم اساسی حسابداری به 3 بخش مفروضات حسابداری، اصول حسابداری و اصول محدود کننده حسابداری تقسیم می گردد.

 

مفروضات حسابداری:

منشا و پایه اصلی حسابداری، مفروضات حسابداری می باشند که مبنای تهیه و تنظیم صورت های مالی شرکت و سازمان محسوب می شوند. هر کدام از این مفروضات می توانند منشا یک یا چند اصل از اصول حسابداری باشند که در 5 دسته زیر تقسیم بندی می گردند:

  • فرض تفکیک شخصیت
  • فرض تداوم فعالیت
  • فرض دوره مالی
  • فرض یا مبنای تعهدی
  • فرض واحد اندازه‌گیری پولی

 

منبع»

https://blog.yar.cloud/%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

مقایسه‌ی مفاهیم کنترل هزینه و تقلیل هزینه

 کنترل و مدیریت هزینه از دغدغه‌های اصلی مدیران کسب‌وکارها در محیط پرتلاطم اقتصاد امروز است. تغییرات محیطی، نیازهای جدید نیروی کار، نوسانات اقتصادی و از همه مهم‌تر رقابت شدید بین کسب‌وکارهای مختلف آنها را ناگزیر می‌کند تا بیش از گذشته به فکر روش‌های کنترل هزینه‌ها باشند.

از مفاهیم نزدیک به این مفهوم، بحث تقلیل هزینه است که گاه برخی افراد آنها را اشتباه به جای یکدیگر به کار می‌برند. در این مقاله قصد داریم در مورد کنترل هزینه‌ها در حسابداری و اینکه اساسا مدیریت هزینه چیست و چه تفاوتی با تقلیل هزینه دارد؛ بیشتر صحبت کنیم.

 

کنترل و مدیریت هزینه چیست چه تفاوتی با تقلیل هزینه دارد؟

تعاریف گوناگونی برای «کنترل هزینه» وجود دارد ولی به زبان ساده می‌توان گفت، شناسایی و کنترل هزینه‌های کسب‌وکار برای افزایش سودآوری و با فرآیند بودجه‌ریزی آغاز می‌شود. در ادامه مدیران و صاحبان کسب‌وکار هزینه‌های واقعی را با بودجه مقایسه می‌کنند و اگر هزینه‌های واقعی بیش‌تر از برنامه‌ریزی باشد، مدیریت اقدام مناسب را انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، «تقلیل هزینه» یک فرآیند است و در آن حداقل بها برای بهای تمام شده‌ی واحد محصول در نظر گرفته می‌شود که تاثیری در کیفیت محصول یا خدمت ارائه شده نداشته باشد و اغلب از طریق به‌کارگیری روش‌های جدید یا بهبود روش‌های قبلی تحقق می‌یابد. تقلیل هزینه، حذف تمام هزینه‌های غیرضروری که در فرآیند تولید، انبارش و فروش محصول وجود دارد را هدف‌گذاری می‌کند.

به ‌طور خلاصه، فعالیت نگهداشت بهای تمام شده در سطح استاندارد از پیش تعیین شده را «کنترل هزینه» می‌نامند، در حالی ‌که «تقلیل هزینه»، فعالیت کاهش هزینه‌های واحد محصول از طریق روش‌های جدید تولید است.

کنترل و مدیریت هزینه بر روی کاهش بهای تمام شده‌ی کل محصولات تمرکز دارد، اما تقلیل هزینه بر روی کاهش قیمت واحد محصول متمرکز است. کنترل هزینه ذاتا ماهیت موقت دارد و برخلاف آن تقلیل هزینه یک مفهوم دائمی است.

روش کنترل هزینه‌ها هنگام دستیابی به هدف خاصی به پایان می‌رسد. برعکس آن، تقلیل هزینه هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و همیشه ادامه خواهد داشت.

کنترل هزینه حفظ کیفیت را تضمین نمی‌کند، در حالی ‌که در تقلیل هزینه می‌بایست کیفیت در حد مطلوب حفظ شود.

کنترل هزینه‌ها در حسابداری یک عمل بازدارنده است، درحالی‌که کاهش هزینه یک عمل اصلاحی است.

کنترل و مدیریت هزینه بخشی از عملکرد حسابداری صنعتی است، درحالی‌که تقلیل هزینه می‌تواند حتی زمانی تحقق یابد که هنوز حسابداری صنعتی فعالیت خود را شروع نکرده است.

منبع» وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d9%85%d9%81%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%aa%d9%82%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%87/

موثرترین روش انتقال افراد در قیف فروش کدام است؟

 موثرترین روش انتقال افراد در قیف فروش، استفاده مناسب و به موقع از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی است. در هر مرحله از روند فروش، تشخیص دهید که مشتری از شما چه می خواهد؟ با چه محتوایی می توان مشتری را تغذیه کرد؟ چگونه می توان سرنخ های اشتباه را از قیف فروش کاهش داد؟ یا اینکه شما چگونه می توانید نیاز او را در هر مرحله از فروش برطرف نمایید.

بهره گیری از نرم افزار فروش نیز می تواند به هدایت سرنخ ها در قیف فروش بسیار کمک نماید.

 

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing)

در تمامی مراحل مسیر فروش یا قیف فروش، بازاریابی دیجیتال نقش اصلی را ایجاد آگاهی، علاقه، تصمیم گیری و مبادرت به خرید ایفا می کند.

  •  اگر بخواهیم با مرحله اول یعنی افزایش سطح آگاهی مخاطبان شروع کنیم ابزارهایی چون شبکه های اجتماعی و تبلیغات محیطی بسیار کارآمد محسوب خواهند شد. در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، مشتریان می توانند با تصویر و ویدئو بر طبق برنامه از پیش تعیین شده، مشتریان بالقوه را برای دریافت اطلاعات بیشتر آماده کنند. علاوه بر این طبیعت SEO و سرچ ارگانیک در Google این امکان را برای شما فرام می اورد تا کسب و کار شما در مرحله اول به خوبی دیده شود.

 

  •  در مرحله دوم از قیف فروش، هنگامی که صحبت از ایجاد علاقه می شود، همه چیز به ایجاد جذابیت توسط بازاریابی دیجیتال بستگی دارد. حال چگونه باید این جذابیت را ایجاد کرد؟ جواب درست به این پاسخ، تدوین یک پلن روانشناسی شده برای اس ام اس و ایمیل مارکتینگ خواهد بود. باید بدانید که در هر مرحله از ایجاد علاقه، چه محتوایی و با چه فرکانسی به مشتری بالقوه برای تبدیل شده به MQL ارسال شود.

 

  •  در مرحله تصمیم گیری اگر بتوانید از تبلیغات Google و Facebook به صورت paid یا پرداخت شده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید آگاهی و علاقه مندی را همیشه در بالاترین سطح حفظ کنید، بسیار زیاد خواهد بود. شما باید با استفاده از تبلیغات Re targeting ، نظرات مشتریان فعلی و تجربه خرید آنها را به صورت تصویری و ویدئویی به مشتریان بالقوه تان نشان دهید.

 

  • و در نهایت شما با تمامی ابزارهای بازاریابی دیجیتال همیشه و در همه حال می بایست مشتریانتان را به روز نگاه دارید. اینگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که قیف فروش در کسب و کار شما به خوبی عمل می کند.

فروش

سوالات متدوال در مورد قیف فروش:

 

قیف فروش چیست؟

قیف فروش یا sales funnel که به آن روند فروش نیز می گویند، مسیر حرکت مشتریان تا خرید را شامل می شود. این قیف از چهار مرحله اصلی آگاهی بخشی، علاقه مندی، تصمیم گیری و اقدام به خرید تشکیل شده است.

 استفاده از ارسال فکس اینترنتی و... برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.


چگونه قیف فروش درست کنیم؟

حرکت اول: مشتریان احتمالی خود را بشناسید و بازار هدف خود را در نظر بگیرید.

حرکت دوم: مشتریان احتمالی خود را از نظر کیفی بررسی کنید و برای جداسازی آنها برنامه ریزی کنید.

حرکت سوم: پیشنهادات خود را در قالب های مختلف در طی یک فرآیند منسجم به مشتریان بالقوه ارائه کنید.

حرکت چهارم: آنها را به سمت خرید محصول هدایت کنید.

 


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%82%db%8c%d9%81-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%db%8c%d8%a7-sales-funnel-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

مشتری راغب پذیرفته شده از لحاظ فروش (تایید اولیه) (SAL: Sales Accepted Lead)

 مشتری راغب پذیرفته شده از نظر فروش SAL، یک مشتری تعیین صلاحیت شده (MQL) است که تمام مراحل قبل را گذرانده و حال از نظر تیم فروش صلاحیت های لازم برای مشتری شدن را دارد. برای ارزیابی این دسته از لیدها باید از یک شاخص رتبه بندی کیفی استفاده کرد.

در اینجا، تیم فروش شما نقشی اساسی را ایفا می کند. لیست MQL شما قطعا دارای اشتباهاتی خواهد بود که باید اصلاح گردند. در لیست MQL، مشتریانی وجود دارند که شاید هیچ گاه از محصول شما استفاده نکنند، پس نیاز این مشتریان از لیست حذف گردند و ادامه کار هدفمندتر صورت بگیرد. پس در این قسمت، تیم فروش با توجه به شاخص هایی که تعیین کرده، برخی از مشتریان معرفی شده توسط تیم بازاریابی را می پذیرد و برخی را واجد شرایط برای قرارگیری در لیست فروش محصول نمی داند.

به طور کلی حدود ۵۰ درصد از افرادی که در لیست MQL قرار دارند به لیست SAL راه پیدا می کنند.

 

 مرحله ۴: اقدام (Action)

مرحله اقدام در واقع مرحله خرید نیز نام دارد. یعنی در بیشتر مواقع اقدام به خرید باید به عمل منجر شود. اگر شما ۱۰۰ سرنخ داشته باشید که بر روی پیشنهاد شما کلیک کنند و ۱۰ نفر وارد قیف فروش شما بشوند، در صورتی که ۲ نفر از آنها خرید کنند، نرخ تبدیل شما ۲ درصد خواهد بود. حال اگر شما برای گرفتن این ۱۰۰ سرنخ، ۲۰۰ دلار هزینه کرده باشید و هر کدام از مشتریان برای شما ۳۰۰ دلار آورده داشته باشد، بنابراین شما با هزینه ۲۰۰ دلار ۶۰۰ دلار کسب کرده اید. و این موضوع زیباترین نقطه ی بازاریابی شماست.

 

اما کدام یک از مشتریان شما در مرحله SAL به مرحله SQL می رسند؟

 

مشتری راغب تایید صلاحیت شده از نظر فروش (تائید نهایی) (SQL:Sales Qualified Lead)

لیست تهیه شده درمرحله ی SAL، تمام مشتریان احتمالی چه افرادی که در حال حاضر به محصول شما نیاز دارند و چه افرادی که ممکن است سالیان بعد از شما خرید کنند در آن لحاظ شده است. افرادی که بعدها نیاز به محصول شما دارند، اکنون نیاز به برقراری تماس و ارائه پیش فاکتور ندارند، لذا این افراد در لیست SQL لحاظ نمی شوند و تیم فروش با باقی افراد تماس گرفته و سعی می کند آن ها را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله هم حدود ۵۰ درصد از لیست کم خواهد شد، همه این کارها فقط به خاطر فروش موثرتر انجام خواهد گرفت.

تنها ۵۰% از مشتریان راغب تایید صلاحیت شده توسط مارکتینگ به SQL می شوند.

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%82%db%8c%d9%81-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%db%8c%d8%a7-sales-funnel-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

مراحل دریافت، ارجاع و تقسیم کار بین کارکنان تحت سرپرستی

 مسئول دبیرخانه رایگان سازمان علاوه بر کنترل کلیه نامه‌های وارده، صادره، داخلی، امور تایپ و سایر وظایف محوله، باید بر امور ارجاع نامه‌ها به واحد یا افراد اقدام کننده نامه‌های نظارت داشته باشد.

  • مطالعه دقیق متن نامه‌های وارده (به استثنای نامه‌های محرمانه) و اطلاع از واحد و یا شخص اقدام کننده آن.
  • ثبت نامه‌ها در دفتر اندیکاتور و ممهور کردن با مهر اندیکاتور در قسمت پایین نامه و ثبت مشخصات، شماره، تاریخ و محل ارجاع در محل‌های تعیین شده برای مهر.

یادآوری: در بعضی از سازمان‌ها قبل از ثبت نامه در اندیکاتور مدیران علاقه‌مندند که خود محل ارجاع و اقدام کننده را تعیین کنند و سپس نامه در دفتر اندیکاتور شماره گذاری شود.

  • ثبت محل ارجاع نامه در ستون تعیین شده دفتر اندیکاتور
  • ثبت نامه‌ها در فرم ارسال مراسلات و تحویل آن به اقدام کننده و در صورت لزوم دریافت رسید.
  • مدیران پس از دریافت نامه‌های مربوط به واحد تحت نظر خود باید اقدامات زیر را انجام دهند:
  • مطالعه دقیق نامه‌های وارده و کنترل آن از نظر شماره، تاریخ، امضا و ارتباط آن با واحد مربوطه.
  • تشخیص و دستور اقدام ( با صحت و قاطع) به کارشناس و یا فردی که مسئولیت این کار را بر عهده دارد.
  • کنترل نامه‌های ارجاع شده در مورد اقدام مناسب و تهیه پاسخ مناسب و لازم.

   شما می توانید برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php  از تقویم آنلاین یار استفاده کنید.


تحویل پرونده‌ها به مقامات مافوق:

مسئول بایگانی وظایف زیر را در ارتباط با کنترل و تحویل پرونده‌ها به مقامات مافوق و یا واحدهای اقدام کننده بر عهده دارد:

  • دریافت فرم درخواست پرونده از متقاضی با امضای مجاز
  • در فرم درخواست پرونده باید موضوع پرونده، شماره و کد آن، مدت مورد نیاز، تاریخ درخواست و تاریخ عودت مشخص شود.
  • پس از دریافت تقاضا، مسئول بایگانی موظف است پرونده مورد نظر را تحویل متقاضی داده و فرم درخواست را تا عودت پرونده نزد خود نگهداری کند.
  • مسئول بایگانی باید در محل پرونده ارسالی (قفسه بایگانی) کارت جایگزین را قرار دهد تا در صورت مراجعه بعدی از محل ارسال آن اطلاع حاصل کند.

یادآوری: در مورد پرونده‌هایی که ارزش مالی، حقوقی و یا پرسنلی دارد توصیه می‌شود که برگ‌های پرونده، برگ شماری شده و تحویل اقدام کننده شود.

 

ارسال نامه‌های تایپ شده به نامه رسان و ارجاع به قسمت‌های مربوطه :

مسئول تایپ یا مسئول نرم افزار دبیرخانه پس از دستور تایپ نامه‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهد:

  1.  کنترل دقیق نامه‌های تایپ شده از نظر صحت تایپ
  2.  ثبت نامه‌ها در فرم و یا دفاتر رسید
  3.  تحویل نامه‌ها و پیوست‌های مربوطه به نامه رسان با قید تاریخ ارایه.
  4.  تحویل نامه‌ها توسط نامه رسان به واحد و یا شخص اقدام کننده و یا منشی مدیر واحد با ذکر تاریخ دریافت.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

 

۱- وارده

  • شخصی
  • اداری
  • محرمانه

 

۲- صادره

  • محرمانه
  • خیلی محرمانه
  • سری
  • کلی سری

 

انواع نامه های اداری از نظر امور دفتری :

 

دسته نامه های بازگشتی یا عطفی،پیرو وابتدا به ساکن تقسیم می شود.

 

عوامل سازماندهی مدیریت امور دفتری:

  • کارکنان با تجربه وآموزش دیده.
  • تعیین نوع نظام و سیستم مدیریت امور دفتری
  • تعیین خرده سیستمها و روشهای کاری
  • تعیین مکان مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین ابزار و وسایل مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین و تهیه دستورالعملها و راهنما های لازمه
  • تعیین دفاتر وفرمهای کنترل کننده مشخص و معین

 

عناوین شغلی دبیر خانه ها در نظام متمرکز امور دفتری

  • رئیس دفتر یا رئیس دبیر خانه
  • معاون یا دستیار رئیس دفتر یا دبیر خانه
  • مسئول ثبت نامه ها یا دفاتر ثبت وصدور نامه ها
  • مسئول جمع آوری و توزیع نامه ها

   شما می توانید برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php  از تقویم آنلاین یار استفاده کنید.


تفکیک نامه ها در مدیریت امور دفتری:

  • عادی
  • بازکردنی
  • قابل کنترل
    :
  •  
  • دریافت، کنترل نامه‌های وارده از نظر وجود امضا، ارتباط نامه با سازمان دریافت کننده و صحت تعداد پیوست‌ها (در صورت داشتن پیوست یا ضمایم).
  • ارایه نامه به مقام یامسئول واحد اقدام کننده یا واحد مربوطه، جهت تعیین محل و نوع اقدام که در اصطلاح اداری (ارجاع) گفته می‌شود.
  • پس از تعیین محل اقدام، نامه‌ها به متصدی ثبت نامه ( دفتر اندیکاتور یا کامپیوتر) جهت تعیین شماره و تاریخ وارده به سازمان داده می شود.
  • ثبت در اندکس دبیرخانه (در سیستم های رایانه ای نیاز به ثبت در این دفتر نمی باشد).
  • ثبت در دفتر ارسال و مراسلات و تحویل به واحد یا شخص اقدام کننده نامه وارده
  • در مورد نامه‌های صادره نیز همین مراحل یعنی دریافت، ثبت و توزیع طی می‌شود.

 

علاوه بر وظایف فوق، یکسری وظایف نیز به عهده دبیرخانه آنلاین است که به پاره ای از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • تایپ نامه و مقایسه آن با پیش نویس
  • توزیع اطلاعیه‌ها و بخش نامه‌ها بین واحدهای ذیربط و مربوطه.
  • تهیه برنامه ماشین‌نویس‌ها و تقسیم صحیح کار بین آنها.
  • تهیه پیش نویس‌های ساده اداری مانند اعلام وصول نشریات.
  • انجام امور چاپ و تکثیر

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نرم افزار پخش مویرگی همکاران سیستم

 نرم افزار پخش مویرگی همکاران سیستم با فراهم آوردن امکان برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل عملیات ویزیت، توزیع و وصول، ضمن افزایش درخورر توجه سرعت عمل سازمان، هزینه‌های مربوطه را به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد و قدرت سازمان را برای حضور در بازار رقابتی پخش افزایش می‌دهد.در عین حال، نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی افزون‌بر ارتباط با ماژول‌های گفته شده، از طریق یکپارچگی با نرم‌افزار موبایل سرویس پخش، پورسانتت فروش و خدمات الکترونیکی مشتری به سازمان‌ها در برقراری ارتباط با بازار هدف و گسترش بازار خود کمک شایانی می‌کند و آن‌ها را در افزایش فروش و رضایت مشتریان یاری می‌رساند. از جمله قابلیت های این نرم افزار ویزیتور برای اندروید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پشتیبانی از تمام رویه‌های فروش مویرگی شامل سرد (قطعی و غیرقطعی) و گرم، فروش به نمایندگی و فروش درب کارخانه
  • امکانات ثبت عملکرد روزانه‌ی کارکنان برای فعالیت‌های ویزیت، توزیع و تحویل به‌شکل دستی و اتوماتیک
  • پشتیبانی از فرآیند بارگیری و تحویل محصول
  • مدیریت تورهای روزانه‌ کارکنان، ثبت عملکرد و مغایرت‌گیری اتوماتیک
  • گزارش‌های متنوع فروش و پخش به‌شکل مقایسه‌ای، صورت‌حساب مشتریان و فرمت‌های چاپی اسناد فروش
  • مدیریت دلایل عدم انجام فعالیت‌های روزانه شامل ویزیت، توزیع و فروش و گزارش‌گیری و تحلیل آن‌ها
  • برنامه‌ریزی روزانه و کلان ویزیت شامل فعالیت‌های مختلف فروش، وصول و توزیع

 شما می توانید برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی با jdf از تقویم آنلاین یار استفاده کنید.


نرم افزار پخش مویرگی زرین

نرم افزار پخش مویرگی زرین برای صنعت پخش و توزیع و متناسب با بازار ایران طراحی شده است و یک نرم افزار تخصصی و یکپارچه ، مناسب برای واحد های فروش و توزیع کالا در حوزه های پخش میباشد . نرم افزار پخش مویرگی زرین به صورت نرم افزار های مختلف ارائه میشود و شما میتوانید باتوجه به نیاز صنعت خود نرم افزارهای مورد نیازتان را تهیه کنید. از جمله قابلیت های نرم افزار زرین میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. محاسبه تخفیفات تخصصی شرکت های پخش مویرگی
  2. هدف گذاری فروش شرکت های پخش مویرگی
  3. نرم افزار مخصوص بازاریابان
  4. نرم افزار مخصوص تحویلداران و رانندگان
  5. نرم افزار مدیریت مشتریان پخش
  6. نرم افزار مدیریت بازارهای توزیع و مکان یابی مشتریان
  7. نرم افزار نقطه زنی و ردیابی ماشین های توزیع

نرم افزار پخش مویرگی زرین در قالب نرم افزار و پکیج های مختلفی عرضه می شود اما به صورت کلی قیمت استفاده از نرم افزار زرین از 7 میلیون تومان به بالا می باشد.

یکی از دلایلی که ما به انواع نرم افزارهای فروش مویرگی پرداخته ایم ، اهمیت پخش و فروش مویرگی برای شرکت های پخش می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم لیست انواع نرم افزار فروش مویرگی را با ویژگی های مختلفی که دارند بیان کنیم تا شما خیلی راحت و در کوتاه ترین زمان بتوانید مناسب ترین نرم افزار فروش مویرگی را برای شرکت پخش خود انتخاب کنید و با مدیریت صحیح ویزیتورها ، کنترل میزان فروش و پخش ، برنامه‌ریزی برای ویزیت ، توزیع ، مدیریت ویزیتور و کنترل عملیات ویزیت، امکان استفاده بهتر از منابع سازمان و میزان درامد شرکت را افزایش دهید.



منبع:

بهترین و حرفه ای ترین رزومه ساز انگلیسی برای ساخت رزومه برای سفارت کانادا

 به همان اندازه که متن رزومه و محتوای رزومه برای ساخت رزومه رایگان برای کانادا اهمیت دارد، ظاهر و قالب رزومه جذاب نیز مهم خواهد بود. در صورتی که می خواهید برای سایت های کاریابی کانادایی در بهترین رزومه ساز رزومه انگلیسی بسازید یا سفارش رزومه انگلیسی دهید، دقت داشته باشید که برای نوشتن مهارت ها و توانمندی های خود از کلمات کلیدی حوزه کاری خود در رزومه برای کانادا استفاده کنید. چرا که کارفرمای کانادایی از بین رزومه های ثبت شده ی در سایت کاریابی برای کار در کانادا از سیستم های غربالگری سایت های کاریابی و استخدام برای انتخاب رزومه و مورد نظر خود استفاده می کند. دقت داشته باشید برای استخدام و کاریابی در کانادا، هر چه افراد و شرکت های بیشتری رزومه شما را ببینند احتمال استخدام شما افزایش می یابد. بنابراین هر چه می توانید از کلمات کلیدی بیشتری در رزومه شرکتی خود استفاده کنید تا زمان جستجوی کارفرما در سایت کاریابی رزومه شما برای کانادا نیز نمایش داده شود و در نهایت باعث گرفتن وقت مصاحبه برای کانادا و استخدام شما در کانادا شود.

 

بایدهای نوشتن یک رزومه برای سفارت کانادا

 

رزومه خود برای سفارت کانادا را کوتاه، مختصر و مفید بنویسید.

یک کارفرما و شرکت کانادایی برای رزومه شما برای کانادا، بیش از 30 ثانیه وقت نخواهد گذاشت و در یک نگاه اجمالی سعی در به دست آوردن اطلاعات کلی از رزومه شما است. پس مهم ترین اطلاعات و مرتبط ترین آن ها را با حرفه ای ترین رزومه ساز انگلیسی و فارسی در رزومه برای کانادا بنویسید تا احتمال بررسی آن ها و دیده شدن مهم ترین توانمندی های تان توسط شرکت و کارفرمای کانادایی را افزایش دهید. در صورتی که رزومه ی خود برای کانادا را با بهترین رزومه ساز انگلیسی و خیلی طولانی و در تعداد صفحات زیاد بنویسید، اطلاعاتی از رزومه برای کانادا که برای کارفرمای کانادایی جذابیت و ارزش بیشتری دارد و در استخدام مطمئن و آسان شما در کانادا و موفقیت رزومه خوب شما برای کاریابی و مهاجرت کاری به کانادا نقش و تاثیری بیشتری دارد از چشم مدیر استخدام و فرد بررسی کننده ی رزومه شما برای سفارت کانادا، پنهان بماند و شانس استخدام سریع، آسان و تضمینی شما کاهش پیدا کند و نتوانید به واسطه ی رزومه خود برای کانادا وقت مصاحبه بگیرید. پس هر چه می توانید اطلاعات اضافی و غیر ضروری را از رزومه کاری انگلیسی خود حذف کنید.

 

بعد از نوشتن یا سفارش رزومه انگلیسی خود، متن رزومه برای سفارت کانادا را بارها بازخوانی کنید.

همان طور که در بالا اشاره شد کارفرما یا مدیر استخدام شرکت کانادایی بیش از 30 ثانیه برای شما و رزومه شما برای کانادا وقت صرف نخواهد کرد. مدیر استخدام کانادایی ضمن پیدا کردن شناخت اجمالی از شما به واسطه رزومه خوبی که برای استخدام مطمئن و تضمینی در کانادا برای او ارسال کرده اید، به دنبال پیدا کردن دلیلی برای حذف رزومه شما از لیست افراد متقاضی کار در کانادا و غربال کردن رزومه های ارسالی است. پس رزومه انگلیسی خود را چندین بار بازخوانی کنید و اشتباهات املایی و تایپی خود را تصحیح کنید. در ضمن دقت کنید که در رزومه خود برای کانادا خطای نگارشی و خطای گرامری نداشته باشید.

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


حتماً رزومه را به یک دوست که در زمینه نوشتن رزومه انگلیسی، تجربه دارد و توانایی ها و مهارت های زبان انگلیسی او از شما بهتر است یا تجربه رزومه نویسی برای کانادا را دارد، نشان دهید و از او بخواهید که خطاهای احتمالی ویرایشی و گرامری رزومه شما برای کانادا را پیدا کند و اشتباهات نوشتاری رزومه انگلیسی شما را اصلاح کند. به هیچ وجه این اشتباهات سهوی و کوچک در رزومه خود برای کانادا را دست کم نگیرید و مطمئن باشید حتی یک اشتباه تایپی و خطای نوشتاری در رزومه برای سفارت کانادا می تواند باعث از دست دادن شانس شما برای گرفتن وقت مصاحبه و در نهایت از دست دادن شانس استخدام و به دست نیاوردن فرصت مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی، آن هم به دلیل نداشتن یک رزومه خوب شود.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%d8%a7/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد