برای پیش بینی جریان نقدی و شناسایی کسری های نقدینگی، لازم است که هر چند وقت یکبار، گزارشات گردش حساب به دست آید. پیش ‌بینی میزان نقدینگی شرکت یا سازمان، به مدیران آن کمک می‌کند که بتوانند کسری ‌ها را پیش بینی نموده و شرکت را برای حل مشکلات، آماده نمایند.

 

برنامه ‌ریزی مالیاتی و تامین مالیات:

فصل پرداخت مالیات، فصلی پر چالش می باشد که نیاز است برای کاهش استرس و خطا، تمامی موارد و صورت حساب های از قبل ثبت شده را بررسی، حفظ و نگه داری نمود.

 

مدیریت مالیات فروش:

مالیات و پرداخت آن، تنها به مالیات پایان سال یا فصل ختم نمی شود، بلکه مالیات فروش نیز باید در ادوار مختلف مورد محاسبه قرار گیرد. تجارت ‌هایی که با مالیات فروش مواجه هستند بایستی مواظب تغییر نرخ مالیات، تعطیلات، معافیت ‌های مالیاتی، جرائم مالیاتی و قوانین حقوقی مالیاتی نیز باشد.

 

اصلاحات حساب بانکی:

حسابرسی حساب‌ های بانکی یکی از کار های مهمی به شمار می رود که باید در طول زمان انجام گردد. این کار به سازمان و مدیران کسب و کار مورد نظر، قابلیت تشخیص سریع خطاها و امکان اصلاح آن‌ها را در نرم افزار های حسابداری فراهم می نماید تا به کمک آن بتوانند خطا های موجود را به بهترین شکل ممکن تصحیح نمایند.

 

پشتیبانی اطلاعات:

داشتن نسخه پشتیبان و بکاپ از اطلاعات حسابداری، یکی از کار های مهم به شمار می رود که به مدیران امکان حفاظت از اطلاعات را می دهد.

 

اتوماسیون اداری پشتیبان:

داشتن اتوماسیون اداری دقیق و کامل می تواند برای بهینه‌ سازی، به جریان انداختن و کامل کردن فرآیندهای حسابداری بسیار مفید واقع گردد که مزایایی از قبیل موارد زیر را دارا می باشد.

  • کاهش حجم کاری
  • توسعه اطلاعات مالی‌
  • بررسی عملکرد شرکت
  • تحت کنترل داشتن برنامه ها

منبع» وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/