فردی که حسابداری مدیریتی خوانده آماده ورود به دنیای کسب و کار است و توانایی های زیر را دارا است:

 

مدیریت پروژه:

یکی از وظایف حسابدارن مدیریتی به ثمر رساندن پروژه ها با سرمایه های سنگین و هنگفت است. ارائه کالا و خدمات در مقیاس وسیع نیز از وظایف دیگر این گروه به شمار می­رود. یک حسابدار مدیریتی باید پروژه های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا میزان سود آوری و بازدهی را بسنجد و بودجه بندی لازم و زمان تحویل پروژه را بررسی کرده و به اطلاع مدیران و صاحبان منافع برساند. این کار بخش مهمی از مدیریت پروژه است که بر عهده حسابداران مدیریتی است.

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس اینترنتی رایگان و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


مدیریت هزینه:

حسابداران مدیریتی باید هزینه های مختلفی که سازمان یا شرکت با آن درگیر هستند را محاسبه و بررسی کند. این هزینه های شامل هزینه های ثابت، مانند خرید تجهیزات، هزینه عملیات برای فعالیت های روزانه، محاسبه هزینه های متغیر مانند موجودی کالا، هزینه هایی مانند اجاره بها و هزینه های سربار و … را ارزیابی کرده و به مدیران گزارش دهد.

 

پیش بینی درآمد و فروش:

قبل از انجام هر کاری در شرکت، حسابدارن مدیریتی موظف هستند پس از محاسبه هزینه ها درآمد خالص شرکت و فروش را پیش بینی کرده و به عنوان گزارش، به مدیران اطلاع دهند.

 

مدیریت جریان نقدی:

یکی از مسائل مهم در هر شرکتی، جریان ورود و خروچ پول نقد به داخل شرکت است. اهمیت این مسئله از آن­جا معلوم می­شود که هر شغلی برای تامین بودجه به صورت های مالی مختلفی نیاز دارد بررسی میزان وورد و خروج پول به شرکت به عهده این افراد است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/