حسابداران مدیریتی با جمع آوری اطلاعات، ریسک پروژه های مختلف که در آینده شرکت مایل به انجام آنها است را مورد ارزیابی و بررسی قرار می­دهند. ارزیابی و مدیریت ریسک باعث می شود که مدیران توانایی تصمیم گیری صحیح در جهت تحقق اهداف شرکت را داشته باشند.

حوزه دیگر فعالیت حسابداری مدیریت عملکرد است. به این معنا که حسابداران مدیریت، نقش پر رنگ و مهمی در مدیریت مشاغل مختلف و تصمیم گیری های آنها دارند. مدیران حسابداری با مدیریت راهبردی، برنامه هایی برای مدیران ارائه می دهند که به بهتر شدن فعالیت شرکت ها منجر می­شود. این افراد در تصمیمات مهم سازمانی نقش تعیین کننده دارند و با دانش و مهارتی که دارند می توانند کسب و کار جدیدی راه بیندازند و کار افرین باشند.

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس انلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


وظایف حسابداری مدیریتی چیست:

فردی که حسابداری مدیریتی خوانده آماده ورود به دنیای کسب و کار است و توانایی های زیر را دارا است:

 

مدیریت پروژه:

یکی از وظایف حسابدارن مدیریتی به ثمر رساندن پروژه ها با سرمایه های سنگین و هنگفت است. ارائه کالا و خدمات در مقیاس وسیع نیز از وظایف دیگر این گروه به شمار می­رود. یک حسابدار مدیریتی باید پروژه های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا میزان سود آوری و بازدهی را بسنجد و بودجه بندی لازم و زمان تحویل پروژه را بررسی کرده و به اطلاع مدیران و صاحبان منافع برساند. این کار بخش مهمی از مدیریت پروژه است که بر عهده حسابداران مدیریتی است.

 

مدیریت هزینه:

حسابداران مدیریتی باید هزینه های مختلفی که سازمان یا شرکت با آن درگیر هستند را محاسبه و بررسی کند. این هزینه های شامل هزینه های ثابت، مانند خرید تجهیزات، هزینه عملیات برای فعالیت های روزانه، محاسبه هزینه های متغیر مانند موجودی کالا، هزینه هایی مانند اجاره بها و هزینه های سربار و … را ارزیابی کرده و به مدیران گزارش دهد.

 

پیش بینی درآمد و فروش:

قبل از انجام هر کاری در شرکت، حسابدارن مدیریتی موظف هستند پس از محاسبه هزینه ها درآمد خالص شرکت و فروش را پیش بینی کرده و به عنوان گزارش، به مدیران اطلاع دهند.


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/