برای نوشتن رزومه خوب برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی، لازم است که برای هر دوره تحصیلی و هر مقطعی که به پایان رسانده اید، معدل یا همان GPA آن مقطع تحصیلی را در هنگام نوشتن رزومه ذکر کنید.

البته اگر توانستید معدل خود را معادل سیستم نمره دهی در کشور آلمان بنویسید. نحوه معدل دهی و نمره دهی در آلمان از 1 تا 4 است. به این صورت که 1 معادل نمره عالی و 4 معادل بدترین نمره ممکن است. انجام این کار، درک رزومه و بررسی سوابق تحصیلی رزومه برای مهاجرت شما را برای کارفرمای آلمانی راحت تر می کند.

 

سوابق شغلی و توصیه نامه ها

در صورتی که قصد نوشتن رزومه برای کاریابی در آلمان یا حتی سفارش رزومه را دارید، باید مرتبط ترین و مهم ترین سوابق شغلی خود را در رزومه بنویسید. رزومه شما تاریخچه زندگی شما نیست، بلکه یک برگه خلاصه برای ارایه اطلاعات شغلی و مهارت ها و توانایی شما به کارفرما است. پس نیازی نیست تمامی سوابق شغلی خود را دررزومه بنویسید، چرا که تعداد برگه های رزومه شما برای اپلای و کاریابی و استخدام محدود است و نباید بیش از 2 صفحه شود.

نکته مهمی که در رزومه خوب برای اپلای و نوشتن آن اهمیت دارد، نوشتن سوابق شغلی بدون فواصل خالی بین آن ها است. به هیچ وجه زمان های بیکاری خود را در رزومه نشان ندهید، حتماً زمان ها و فواصل خالی بین شغل های خود را با کارهای داوطلبانه، دوره های آموزشی و گواهینامه های آموزشی پر کنید. چرا که برای کارفرما آلمانی رزومه ی بدون زمان خالی و وقفه در بین شغل ها جذاب تر است. در ضمن اگر نمی توانید روشی برای ارتباط شغل های قبلی خود با کار درخواستی در آلمان برقرار کنید، بهتر است بر روی دوره ها و گواهینامه های خود تمرکز کنید و همین طور تحصیلات خود را برجسته تر نشان دهید.

در ضمن برای توصیه نامه ها و رضایت نامه ها اصلا رایج نیست که برای ارسال رزومه و مدارک خود برای کاریابی و استخدام در آلمان، اطلاعات تماس و شماره تماس کارفرمای قبلی را به استخدام کننده و شرکت آلمانی بدهید. در واقع نامه رضایت و توصیه نامه، نامه ای است که شرکت به کارمندان خود در زمان پایان همکاری می دهد. البته صرفا رضایت نامه و توصیه نامه مربوط به کارمندان نمی شود.

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.


اگر شما یک کارآفرین هستید و به صورت مستقل مشغول به کار هستید و می خواهید سفارش رزومه برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی بدهید، توصیه نامه های شما باید از سمت مشتریان و حتی تامین کنندگان و در کل افرادی که شما با آن ها در ارتباط هستید باشد. به شدت به بخش توصیه نامه ها و رضایت نامه (References) توجه کرده و در رزومه خود به آن اهمیت دهید. چرا که این رضایت نامه و توصیه نامه برای اپلای و مهاجرت کاری و تحصیلی به شدت اثر گذار بوده و باعث اعتبار بخشی به رزومه خوب شما برای اپلای می شود.

در ضمن یک کارفرما و استخدام کننده ی آلمانی با بررسی این رضایت نامه و نظرات کارفرمایان، مشتریان، تامین کنندگان می تواند درک کند که شما در محیط های کاری قبلی چه طور فردی بوده اید و این که فردی که می خواهد به شرکت آلمانی او وارد شود در محیط کار و در آینده کاری خود چه طور خواهد بود. پس اگر قصد سفارش نوشتن رزومه دارید، حتما همزمان با آن توصیه نامه و رضایت نامه های خود را از شرکت های قبلی و سازمان هایی که با آن ها به هر نحوی همکاری داشته اید جمع آوری کنید و آن ها را در نوشتن رزومه خوب برای اپلای بیاورید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d8%b5/