حسابداری، فرایند شناسایی، اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات اقتصادی است، که امکان انجام قضاوت ها و گرفتن تصمیمات توسط استفاده کنندگان این اطلاعات را فراهم می کند. تئوری، مجموعه ای منسجم از اصول فرعی، نظری و عملی است که در چارچوبی کلی برای یک رشته خاص می توان به آن مراجعه کرد.

        برای مشاهده تاریخ و ساعت امروز  می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 


نظریه گزاره هایی است که برای یک سری از پرسش هایی صورت بندی شده اند. این گزاره ها بر اساس مجموعه به هم پیوسته ای از مفروضات، مفاهیم و اصول علمی نوشته شده و استدلال و پشتوانه آن ها چنان محکم و منطقی است که به عنوان مرجع عمومی برای پاسخ به پرسش های حسابداری، مورد استفاده قرار می گیرد.

از گذشته تاکنون، نیاز به داشتن چارجوب نظری در حسابداری مالی، کاملا محسوس بوده است. در ایالات متحده آمریکا، هیأت اصول حسابداری تحت وب و هیأت استانداردهای حسابداری آنلاین مالی تلاش کرده اند که مبانی نظری حسابداری را به عنوان راهنمای سیاست گذاری حسابداری تدوین کنند.

هدف نظریه های (تئوری) حسابداری، فراهم کردن مجموعه‌ای از اصول و روابطی است که عملیات مشاهده‌ شده حسابداری را مشخص و عملیات مشاهده ‌نشده را پیش‌بینی کند. به بیان دیگر، نظریه (تئوری) حسابداری باید بتواند دلایل انتخاب مبانی و روش‌های مختلف حسابداری توسط واحدهای انتفاعی را مشخص کند، و ویژگی‌های واحدهایی را که، از بین روش‌های پذیرفته، روش خاصی را انتخاب می کنند، پیش‌بینی کند. این نظریه ها باید از راه پژوهش های حسابداری، آزمون و تأیید شود.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/