نام خود را در بالای صفحه، در وسط خط و با فونت 14 یا 16 بنویسید.

عبارت «Curriculum vitae» یا «CV» را در رزومه تحصیلی تان ننویسید. مشخص است که این فایل شما یک سی وی است! شما فقط نام را می نویسید که معلوم شود این رزومه تحصیلی یا همان سی وی متعلق به کیست؟
در زیر نام خود، آدرس منزل، شماره تلفن منزل، شماره همراه و در آخر آدرس ایمیل خود را می نویسید.

 

محتوای رزومه تحصیلی یا همان سی وی

 

1. سوابق تحصیلی (Education)

همیشه، بدون استثنا باید سوابق تحصیلی بر اساس مقطع تحصیلی نوشته شود، نه بر اساس دانشگاه! مثلاً اگر کارشناسی شریف و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خوانده اید، حق ندارید به خاطر اعتبار دانشگاه مدرک کارشناسی را بالاتر بنویسید و باید حتما اول مدرک ارشد را در سی وی درج کنید.

 

      برای مشاهده تقویم شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.


تذکر: اگر یک سی وی انگلیسی می سازید اینگونه مقطع تحصیلی تان را ننویسید: «Doctor of Philosophy». در لیست سوابق تحصیلی از عبارات PH.D.، M.A.، B.A. و به همین ترتیب نزولی استفاده نمایید.

پس ابتدا مقطع و نام رشته تحصیلی و سال پایان و در خط بعد از آن نام موسسه و دانشگاه را می نویسید.
می توانید در خط بعدی عنوان رساله دکتری یا پایان نامه خود را بنویسید و در خط بعدی نام استاد راهنمای خود را بنویسید. بیش از این موارد چیزی در این قسمت ننویسید.

 

2. سوابق شغلی

با فرض اینکه شما سابقه کاری دارید، این قسمت باید بلافاصله بعد از بخش تحصیلات نوشته شود. در این قسمت شغل های رسمی و همراه با قرارداد را می نویسید و مدت قرارداد هم باید حداقل یک سال باشد، تا بتواند در این قسمت آورده شود.
سوابق شغلی شما باید به دو دسته تقسیم شوند:

  • سوابق تدریس و آموزش
  • سوابق تحقیقات و کارهای پژوهشی

نکته: فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای مقطع فوق دکتری نیز در این قسمت نوشته می شود.

 

سوابق تدریس و آموزش

دقت داشته باشید علاوه بر سوابق آموزشی با شرایط ذکر شده در قسمت بالا، اگر TA و در دوران دانشجویی به عنوان حل تمرین بوده اید، باید بدانید که اینها جزو سوابق شغلی شما به حساب می آیند و باید در بخش سوابق شغلی – سوابق تدریس آنها را بنویسید.

سوابق آموزشی خود را بر اساس رشته تحصیلی یا دانشگاه ها و موسساتی که مشغول به کار بوده اید، یا حتی قبل از فارغ التحصیل و بعد از آن تقسیم بندی کنید. در ضمن می توانید ترکیبی از این موارد را برای دسته بندی کارهای اموزشی خود استفاده کنید.

اگر در موسسات و دانشگاه های زیادی تدریس داشته اید، می توانید یک زیر شاخه برای هر دانشگاه قرار دهید و نام دوره هایی که برگزار کردید را به صورت ستونی و زیر هم بنویسید. سپس در مقابل هر یک سال های آن ها را بنویسید. با این بدون نوشتن نام ها تکراری می توانید تعداد دفعاتی که یک دوره را در یک دانشگاه برگزار کرده اید، در رزومه مشخص کنید.
اگر تعداد دوره هایی که برگزار کرده اید بیش از 15 ترم است، بهتر است این سوابق شغلی را فشرده تر بنویسید. برای مدرسین با سابقه، نیازی به نوشتن همه جزییات و سوابق تدریس مربوط به هر ترم نیست.


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-cv/